استاندار گلستان:
استاندار گلستان ظهر امروز در جمع صمیمی مجریان،بازرسان،ناظران و عوامل دست اندرکار ستاد انتخابات شهرستان گالیکش حضور یافت و ضمن تقدیر از زحمات به عمل آمده و عرض خسته نباشد به تمامی عوامل ، اظهار کرد: اگرچه ظاهر و صورت انتخابات اهمیت فراوانی دارد اما باید مسئله سیرت انتخابات که روح پاک و تجلی مشارکت مردم است، مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 27 March 2017
استاندار گلستان ظهر امروز در جمع صمیمی مجریان،بازرسان،ناظران و عوامل دست اندرکار ستاد انتخابات شهرستان گالیکش حضور یافت و ضمن تقدیر از زحمات به عمل آمده و عرض خسته نباشد به تمامی عوامل ، اظهار کرد: اگرچه ظاهر و صورت انتخابات اهمیت فراوانی دارد اما باید مسئله سیرت انتخابات که روح پاک و تجلی مشارکت مردم است، مورد توجه قرار گیرد.

دکتر صادقلو تصریح کرد: مهمترین مسئله همان روح انتخابات است چرا که اگر فقط به صورت ظاهری مسئله تکیه کنیم خواهیم دید که اینگونه انتخابات ها در همه جای دنیا برگزار می شود ولی آنچه که ما را از سایر کشورها متمایز می کند همین است که ما باید یک انتخاباتی برگزار کنیم که با روح انقلاب و نظام ما تطبیق داشته و هم تراز است.

وی افزود: ما مامور صرف به اجرای انتخابات نیستیم بلکه باید سیرت و روح انتخابات را هم سازماندهی کرده و در ظرفیت نخبگان نظام اتنخابات را در صحنه عرضه نماییم.

وی ادامه داد: ما به عنوان  مجریان و ناظران و  هم کاندیداها و هم مردم تکالیفی داریم و باید با ادبیات رفتاری مناسب تعامل داشته باشند.

استاندار گلستان اضافه کرد: روح انتخابات ، قیامتی است و همه باید در قیامت (در محضر خداوند متعال)پاسخگو باشیم و از این جهت بسیار حساس است چرا که این انتخابات هم در زمین و هم در زمان تاثیر دارد.

وی در ادامه به انتخابات رییس جمهوری به عنوان انتخاب دومین شخصیت نظام و اولین شخصیت اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: وقتی میخواهید یک رییس جمهور را انتخاب کنید اگر به نوعی اقدام شود که شایستگی های لازم لحاظ نشود، در قبال عواقب آن مسئولیت داریم و انتخاب شوراها نیز همینگونه است.

دکتر صادقلو سپس با اشاره به اهمیتی که پیامبر برای مشورت و شورا قائل بودند عنوان کرد: چرا پیامبر اینهمه به شورا اصالت و ارزش میداد؟ شورا جمع عقل است و زمانی که عاقلان به صحنه بیایند، شورا اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: مسئولیت ما در زمینه روح انتخابات باید به آمدن عاقلان و فرهیختگان به صحنه انتخابات منجر شود. اگر رجال فرهیخته و عاقلی به صحنه نیایند، خواهیم دید که اتفاقات طور دیگری رقم خواهد خورد.

استاندار گلستان بیان کرد: مردم باید در سایه ی شایستگی انتخاب داشته باشند و اگر مردم با ملاک قومیت،شهریت،قوم و خویشی و از این قبیل مسائل بخواهند پی مسئله انتخابات بروند، احراز شایستگی اتفاق نیفتاده و حتما بدانند که در چنین شرایطی با گذشت زمان شورا از کارآمدی خواهد افتاد و در نتیجه آن کارآمدی یکی از اصول بسیار مترقی قانون اساسی ما که بحث شوراهاست زیر سوال خواهد رفت و ما نسبت به این مسئله مسئولیت داریم.

وی تصریح کرد: باید رصد شود که کاندیداها اهل قول نباشند و دیدگاه بنده این است که در انتخابات قول دادن دغل کاری و کلک انتخاباتی است و باعث می شود که انچنانی که باید حقیقت فرد نمایان نشود. همه تکلیف دارند که برنامه ها را ارائه دهند نه قول ها را و این از نکاتی است که باید به آن حساس باشید. اگر کسانی با ادبیات قول و رانت به صحنه بیایند مسلما باید جلوی آنها را گرفت و یک نوع حواس جمعی در برابر آنها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: مجریان باید امانتدار باشند و به حق الناس توجه داشته باشید. عدالت مداری،سعه صدر،زبان نرم،زبان منطق و زبان قانون از مفاهیمی است که در ادبیات رفتاری و گفتاری شما باید خودش را نمایش بدهد و اگر غیر از این باشد مردم بی انگیزه خواهند شد و مشارکت نخواهند کرد و مشارکت یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و نظام است که باید به دنبال آن باشیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: دشمن در دو مقطع به حضور مردم در صحنه توجه دارد، یکی در ایام الله ها و دیگری در انتخابات هاست و روی آن حساب باز می کند. اگر روزی خاطرات دشمن بازنمایی بشود خواهید دید که دشمن گاهی تصمیماتی داشته ولی بدلیل مشارکت مردم در همین یوم الله ها و یا انتخابات تغییر پیدا کرده است و این یک واقعیت است. اگر به نوعی حرکت کنیم که مردم اعتمادشان را از دست بدهند، انتخابات پررنگ نخواهد شد.

دکتر صادقلو در پایان اظهار امیدواری کرد که در سایه اقدام و تسهیل  و یک روح مشارکت جمعی همراه با سعه صدر و رفاقت و مهربانی شاهد یک انتخابات بزرگ و پرشور از نوع انتخابات قبلی باشیم.

لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه حسن خسروی فرماندار گالیکش ضمن خیر مقدم به استاندار گلستان و کلیه حاضرین از زحمات کارکنان و کلیه عوامل دست اندر کار انتخابات از جمله هیئت های اجرایی،نظارت،بازرسی و .... تقدیر و تشکر کرد.

وی سپس به ارائه آمار نهایی کاندیداهای ثبت نام شده به تفکیک شهر،بخش لوه و بخش مرکزی شهرستان گالیکش پرداخت و جمع ثبت نام کنندگان را 495 نفر اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار