کد خبر: ۳۹۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 27 March 2017
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 120 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند تا پنجم فروردین ماه امسال از خدمات پایگاهها و پست های ثابت و سیار این جمعیت در استان بهره مند شدند.

رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هلال احمر در 2 حوزه ی امداد و نجات و حوزه ی جوانان در سیستان و بلوچستان فعال است.
وی با بیان اینکه 175 نفر از بانوان و 979 نفر از برادران، عضو جوان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پست های ایمنی و سلامت آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، افزود: 106 هزار و 682 نفر به پایگاههای ثابت و تعداد 16 هزار و 528 نفر از گردشگران و مسافران نوروزی به پایگاههای سیار مراجعه و از خدمات این جمعیت بهره مند شدند. 
وی ادامه داد: 18 هزار 554 نفر به خیمه‌های نماز، 11 هزار 325 نفر به فضای دوستدار کودک و هشت هزار و 60 نفر نیز به ایستگاههای سلامت جوانان جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت 30 هزار و 439 نقشه راهنمای مسافران، 68هزار و730 نسخه بروشور و 64 هزار و 140 عدد سایر اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی و گردشگران در استان توزیع شده است.
راشکی اظهار داشت: با اجرای این طرح 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در جاده ها و نقاط حادثه خیز سیستان و بلوچستان مستقر هستند. 
وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های ارتباطی استان تا 15 فروردین امسال ادامه دارد. 
وی ادامه داد: در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران و همچنین یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 خودروی نجات تخصصی برای امداد رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند. 
وی بیان کرد: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است. 
وی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن 112 در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست های عموم مردم است. 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران هستند.
گستردگی محورهای ارتباطی این استان و فاصله زیاد شهرها از یکدیگر ایجاب می کند که نهادهای خدماتی و امدادی برای کمک رسانی احتمالی به مسافران و گردشگران در محورهای مختلف مستقر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار