کد خبر: ۳۹۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 27 March 2017
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان مهلت ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 18هزار و 283 نفر با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری های استان داوطلب عضویت در شوراها شدند.

علی اصغر جمشید نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 16 هزار و 886 نفر از داوطلبان ثبت نام کننده برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مرد و هزار و 397 نفر زن هستند.
وی بیان کرد: در حوزه های شهری سیستان و بلوچستان هزار و 308 نفر و در روستاها 16 هزار و 975 نفر داوطلب کسب کرسی های نمایندگی شوراها هستند.
به گفته وی؛ بانوان داوطلب شامل 135 نفر در شهرها و هزار و 262 نفر در روستاها بوده و مردان شامل هزار و 173 نفر در شهرها و 15 هزار و 713 نفر در روستاها هستند.
وی تصریح کرد: میزان ثبت نام بانوان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نسبت به دوره قبل 116 درصد رشد داشته است.
مدیرکل سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خاش با 2 هزار و 417 نفر، چابهار هزار و 944 نفر، سرباز هزار و 554 نفر و شهرستان زابل 416 نفر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان داوطلبان نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان را داشتند.
جمشید نژاد اظهار داشت: 71 و هفت دهم درصد داوطلبان تحصیلات خواندن و نوشتن، 10 و نیم درصد دیپلم، 4 و نیم درصد فوق دیپلم، کارشانسی 10 و سه دهم درصد، ارشد 2 و سه دهم درصد، حوزوی چهار دهم درصد و دکترای یک درصد از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان نیز گفت: 67 هیات اجرایی برای 19 فرمانداری و 48 بخشداری سیستان و بلوچستان با 737 نفر عوامل اجرایی اعم از اداری و معتمدان برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فعال شده است.
علی اصغر کشاورز مقدم اظهار داشت: تدابیرلازم برای برگزاری پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: دست اندرکاران این دوره از انتخابات با پیروی از فرامین رهبر انقلاب اسلامی، بهره گیری از سخنان ریاست جمهوری، پیروی از قوانین و دستورالعمل های اجرایی انتخابات با شعار قانون محوری در صحنه انتخابات حضوری موثر خواهند داشت.
وی افزود: در این دوره از انتخابات برای کلیه مجریان به منظور اقدامات قبل، حین و بعد از انتخابات دوره های آموزشی لازم برگزار شده است و مجریان با اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها به ایفای نقش می پردازند.
به گزارش ایرنا ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از 30 اسفند 95 آغاز و تا ساعت 24 یکشنبه شب، 6 فروردین 96 ادامه داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
استان سیستان و بلوچستان دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل دو نماینده، زاهدان دو نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر یک نماینده، چابهار یک نماینده و سراوان یک نماینده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
كاش يه بند اضافه كنن زير فرم ثبت نام شوراي شهر كه اگر هر کسی راي نياره شش ماه خدمات اجتماعي رايگان انجام بده تا اين همه ميل به خدمت به جامعه شون هدر نره و بتونن خدمت کنن!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار