معاون فرهنگی دادگستری استان گلستان:
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن رسولی با بیان اینکه سال نو و عید نوروز فرصت بسیار خوبی برای انجام توصیه ها ی دینی است گفت: بهار همراه با تجدید حیات طبیعت است وبااین نو شدن سال ، انسان هانیز باید در رفتار و کردار خود تجدیدنظر کنند.
کد خبر: ۳۹۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 18 March 2017
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن رسولی با بیان اینکه سال نو و عید نوروز فرصت بسیار خوبی برای انجام توصیه ها ی دینی است گفت: بهار همراه با تجدید حیات طبیعت است وبااین نو شدن سال ، انسان هانیز باید در رفتار و کردار خود تجدیدنظر کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان گلستان تعطیلات نوروز را بهترین زمان جهت انجام تأکیدات دینی عنوان و افزود: صله رحم از جمله مسائل مهم و اخلاقی دین اسلام است که در بجا آوردن آن بسیار سفارش شده است.

وی تأکید کرد: نوروز بهترین فرصت برای کنار گذاشتن کدورت هاو ناراحتی هاست و آشتی میان دو فرد در این ایام سال بسیار ارزشمند است و  آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد .

حجت الاسلام  رسولی تصریح کرد: شادی در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد وشاد کردن دل مؤمن و دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است .

این مقام مسئول فرهنگی که در جمع نمازگزاران دادگستری استان سخن می گفت ، اسراف و چشم وهم چشمی را ازجمله آسیب های جدی جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد : توجه به این نکته ضروری است که باید مراقب باشیم در دام اسراف نیفتیم .

حجت الاسلام رسولی بر لزوم رعایت مسائل شرعی و احکام اسلامی در دید و بازدیدهای نوروز نیز تأکید و تصریح کرد: در روابط خانوادگی و اجتماعی نباید طوری رفتار کنیم که حرام الهی ، قبح خود را به آرامی و با رفتارهای ساده انگارانه ای که توسط عده ای در جامعه مطرح می شود از دست بدهند و کم رنگ شوند .

وی اضافه کرد: در ایام نو شدن سال علاوه بر تحول در ظاهر باید به رفتارهای درونی نیز نظرانداخت و خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم تا چه حد در مسیر خدامحوری و قرب الهی گام برداشته ایم و این ایام بهترین فرصت برای ارزیابی اعمال یکساله ایست که انجام داده ایم .

حجت الاسلام رسولی از کم شدن دید و بازدیدها و تشریفاتی شدن میهمانی ها گلایه کرد و گفت: هدف از صله رحم باید تازه و نو شدن دیدارها و کمک به رفع مشکلات برادران دینی باشد.

وی همچنین تلاش افراد جامعه در جهت کسب اسباب آسایش را مورد انتقاد قرارداد و تصریح کرد : نباید طوری عمل کنیم که با فراهم کردن اسباب آسایش ، آرامش از زندگی رخت ببندد و این اسباب خود مسبب مشکلات مالی شوند و افراد به خاطر فراهم نمودن آن زیر بار قرض و بدهی هایی می روند که آثار نامطلوبی در زندگی آنان بگذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار