مدیرکل استاندارد گلستان:
مدیرکل استاندارد گلستان از نمونه گیری 100 نمونه از آب شرب گرگان خبر داد گفت: سلامت آب شرب گرگان مورد تایید است.
کد خبر: ۳۹۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 18 March 2017
 مدیرکل استاندارد گلستان از نمونه گیری 100 نمونه از آب شرب گرگان خبر داد گفت: سلامت آب شرب گرگان مورد تایید است.

محمود فرمانی اظهار داشت: از آنجایی که طبق ماده 4 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، «این سازمان موظف است نسبت به تعیین کیفیت و ویژگی های کالاهای ساخت داخل و وارداتی که از نظر ایمنی و بهداشت عمومی حائز اهمیت می باشند، اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام نماید»؛ این اداره کل طرح های بازرسی خاص را طی سال، به اجرا می گذارد و نتایج را به متولیان امر نیز اعلام می کند.

وی افزود: در سال 95، علاوه بر اجرای طرح بازرسی بلانکیت و تناسب آرد و نان در نانوائی ها، آب شرب گرگان نیز از محل اعتبارات استانی مورد بازرسی قرار گرفت.

دبیر شورای استاندارد گلستان در ادامه گفت: در طرح بازرسی آب شرب، 100 نمونه به طور تصادفی از نقاط مختلف شهر گرگان شامل اوزینه، کمربندی، انجیراب و ... اخذ و از نظر میکروبی و شاخص های بهداشتی آب، در آزمایشگاه های مورد تایید استاندارد آزمون شد.

به گفته فرمانی نتایج آزمون هر 100 نمونه حاکی از سلامت آب شرب شهر گرگان و از نظر استاندارد مورد تایید بود.

مدیر کل استاندارد گلستان در ادامه تاکید کرد تمام تلاش های سازمان ملی استاندارد به منظور حفظ حقوق مصرف کننده و سلامت و امنیت اوست و بدیهی است دریافت نتیجه کامل از این تلاش ها موقوف اعتماد عمومی و همراهی جامعه با استاندارد است.

وی از همشهریان درخواست کرد با توجه به افزایش مصرف برخی کالاها و خدمات خاص در ایام نوروز، شهروندان در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد، موضوع را از طریق شماره 1517 با اداره کل استاندارد گلستان در میان بگذارند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار