مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گردهمایی بزرگ همیاران طبیعت دانش آموزی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز تولد زمین از معلمان و دانش آموزان خواست با کاشت نهال در حیاط مدارس خود و مراقبت و نگهداری از آن در سبز کردن مدارس خود بکوشند.
کد خبر: ۳۹۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 13 March 2017
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گردهمایی بزرگ همیاران طبیعت دانش آموزی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز تولد زمین از معلمان و دانش آموزان خواست با کاشت نهال در حیاط مدارس خود و مراقبت و نگهداری از آن در سبز کردن مدارس خود بکوشند.

مهندس ابوطالب قزل سفلو در ادامه با اعلام آمادگی اداره کل در خصوص همکاری با مدارس، اظهار کرد: با کاشت نهال در حیاط مدارس و مراقبت و نگهداری از آن انس با طبیعت را به دانش آموزان آموزش میدهیم.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از مراتع و جنگل ها یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: همیاران طبیعت دانش آموزی فعال در سطح استان گلستان به محافظت از منابع طبیعی کمک می کنند.

مهندس قزل سفلو ادامه داد: یونسکو به عنوان یک نهاد بین المللی تعریفی از فرد باسواد دارد و فاکتورهایی را برای فرد باسواد در نظر گرفته است که میزان اطلاع و آشنایی از اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان یکی از این فاکتورها در کنار خواندن، نوشتن، مسلط بودن به یکی از زبان های زنده دنیا، تسلط به علم کامپیوتر و افزایش مهارت زندگی قرارگرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور و استان هستند، افزود: در این تعریف یونسکو نشان می دهد اینکه یک فرد چقدر از اهمیت منابع طبیعی اطلاع دارد و چقدر در این خصوص عمل می کند دارای اهمیت بسیاری است.

مهندس قزل سفلو با تاکید بر اینکه شما دانش آموزان می توانید نقش مهمی در حفاظت از این عرصه های باارزش داشته باشید، گفت: اگر ما به عنوان قشر باسواد و در حال تحصیل منابع طبیعی ، محیط زیست و آینده را دوست داریم باید به آن اهمیت داده و آن را حفظ کنیم.

وی از دانش آموزان خواست که با کارهای کوچکی مثل نریختن زباله، آتش روشن نکردن در جنگل و تذکر به والدین خود در تردد نکردن با خودرو در جنگل می توانند در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

همچنین در این  مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان طی سخنانی گفت: ترویج فرهنگ درختکاری وحفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دربین دانش‌آموزان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و حفاظت بهینه از منابع طبیعی و افزایش توجه به طبیعت خدادادی در سطح استان باشد.

محمدرضا وطنی با اشاره به نقش موثر طبیعت در زندگی امروزه ادامه داد: منابع طبیعی به عنوان یکی سرمایه ملی باید برای نسل‌های بعدی هم حفظ شود ، همچنین ایشان در ادامه گفتند: دربین دانش‌آموزان برنامه‌های مختلف از قبیل مسابقات نقاشی وانشاء نویسی و همایش‌های مختلفی با موضوعات حفظ منابع طبیعی در مدارس و آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود

در ادامه این مراسم از فعالان همیاران طبیعت از سراسر استان گلستان تجلیل بعمل آمد و مراسم شادی از جمله شعر خوانی توسط دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا، اجرای شعبده بازی و پخش موسیقی برای دانش آموزان انجام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار