فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور موثر و هدفمند ایران، عامل اصلی تامین و برقراری ثبات و امنیت در دریای خزر است.
کد خبر: ۳۹۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 07 March 2017
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور موثر و هدفمند ایران، عامل اصلی تامین و برقراری ثبات و امنیت در دریای خزر است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری نیروی دریایی ارتش با دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان اظهارکرد: همه کشورهای حاشیه دریای خزر می دانند که با همکاری و تعامل با ایران ،ضریب امنیت این منطقه را تا حد امکان می توانند افزایش دهند. 

وی بیان کرد: در سایه همکاری متقابل و با برنامه کشورهای حاشیه خزر باید مانع بروز اتفاقات و حوادثی مانند دزدی دریایی ، قاچاق انسان و مواد مخدر و بروز آلودگی های زیست محیطی شد. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش به امضای تفاهم نامه با دانشگاه گرگان نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از توانمندی دانشگاه ها برای شناسایی ظرفیت دریاهای تحت نظر ایران و کمک به رشد و توسعه بیشتر ، از دلایل امضای این تفاهم نامه است. 

امیر دریادار سیاری ادامه داد: مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری، توسعه دریا محور ؛یکی از راهبردهای اصلی کشور برای رسیدن به توسعه بیشتر است که با اتکا به آن می توان کمبود امکانات و مواد اولیه را برطرف کرد. 

وی ادامه داد: ارائه طرح های تخصصی توسط دانشگاه و محققان دانشگاهی ،یکی از راه های موثر بهره برداری مطلوب تر از منابع آبی است که رسیدن به آن در دستور کار جدی نیروی دریایی ارتش است. 

دریادار سیاری به قدرت و توان نیروی دریایی ایران اشاره کرد و اظهارداشت: پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری روز دنیا با اتکا به تولیدات داخلی در اختیار نیروی دریایی ایران است که ره آورد آن امنیت و آرامش بیشتر کشور است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: استفاده از ظرفیت داخلی و توان متخصصان ایرانی در بخش های گوناگون می تواند موجب قطع استفاده از تولیدات خارجی شود. 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم گفت: دانشگاه ها ظرفیت تامین علم و دانش مورد نیاز ساخت تجهیزات صنایع کشور را به طور کامل در اختیار دارند. 

علی نجفی نژاد اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آمادگی دارد خدمات گوناگون به بخش های مختلف جامعه برای برطرف شدن نیازها و خواسته ها را به صورت تخصصی ارائه دهد. 

این تفاهم نامه در حاشیه نشست دریادار سیاری با مسئولان و جمعی از اعضای هیأت علمی و گروه های آموزشی دانشکده شیلات و محیط زیست دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان به امضا رسید. 

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و حضور در مزار شهید گمنام دانشگاه و شرکت در آئین افتتاح متمرکز اردوهای زیارتی راهیان نور دانشجویی استان گلستان و مراسم نمادین کاشت نهال در محوطه پردیس این دانشگاه از دیگر برنامه های سفر دریادار سیاری به گرگان است. 

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اولین دانشگاه تخصصی در این حوزه بوده و هم اینک حدود 5 هزار دانشجو در 107 رشته تحصیلی شامل 36 رشته کارشناسی، 44 رشته کارشناسی ارشد و 30رشته دکتری تخصصی دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار