مدیرکل تعاون گلستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ظرفیت های بخش تعاون، از تعاونی های این استان خواست با هم افزایی و ارتباط بیشتر با یکدیگر، سهم خود را در اقتصاد کشور ایفا نمایند.
کد خبر: ۳۸۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 23 February 2017

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ظرفیت های بخش تعاون، از تعاونی های این استان خواست با هم افزایی و ارتباط بیشتر با یکدیگر، سهم خود را در اقتصاد کشور ایفا نمایند.

سعید مازندرانی روز پنجشنبه درجمع تعدادی از مدیران تعاونی های فعال گنبدکاووس، اظهار داشت: گلستان 11 هزار تعاونی ثبت شده با یک میلیون و 100 هزار نفر عضو دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی استان محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه تعاونی ها از ارکان مهم اقتصاد کشور هستند که در اصل 44 قانون اساسی به آن توجه شده است، گفت: با این وجود این بخش هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را در اقتصاد به دست آورد. 

مازندرانی اضافه کرد: ضعیف بودن روحیه و فرهنگ تعاون و کار جمعی، ساختار ضعیف مدیریتی در تعاونی ها و برخی دخالت های دولتی و نیز وجود اشکالات در برخی قوانین از مهمترین دلایل نقش ایفا نکردن تعاونی ها در اقتصاد است که باید رفع شود. 

وی تصریح کرد: دربسیاری از کشورها سهم دولت دراقتصاد 20 درصد و سهم تعاونی ها و بخش خصوصی 80 درصد است اما در کشور ما سهم دولت در اقتصاد 60 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه دولت باید بیشتر بر تعاونی ها نظارت داشته باشد تا از برخی انحراف ها پیشگیری شود، افزود: اصلاح برخی قوانین و نیز رفع نواقص موجود در تعاونی ها از سوی خودشان از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با تاکید بر وجود ارتباطات شبکه ای بین تعاونی ها و تولید محصولات مطابق با نیاز بازار، خاطرنشان کرد: امروزه تعاونی ها نمی توانند با شیوه های سنتی تولید در بازار داخلی و صادرات رقابت نمایند. 

مازندرانی بر لزوم استفاده از ظرفیت اتاق تعاون گلستان و ورود با قدرت این اتاق دربخش های بازاریابی، صادرات و برپایی نمایشگاه به صورت تخصصی تاکید کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به فعالیت 12 تعاونی مرزنشین با 180 هزار عضو دراین استان اشاره کرد و گفت: این تعاونی ها می توانند ازمحل سهم آورده اعضا مثلا هر یک به مبلغ یک میلیون ریال سرمایه ای بزرگ ایجاد و فعالیت تولیدی و اقتصادی خوبی راه اندازی کنند. 

در این نشست که فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت، برخی مدیران تعاونی ها نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 

شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است و هم اکنون حدود 2 هزار تعاونی دارد که از این تعداد، 40 درصد آن فعال است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار