مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان این مطلب که شهروندان با مصرف آب شرب در حین اجرای سنت نیکو و دیرینه خانه تکانی، مسئولانه برخورد نمایند افزود: مشترکین رسالت مهمی را بر عهده دارند و هر فرد گلستانی موظف است تا مصارف خود را هوشمندانه مدیریت نماید تا ایام نوروز 96 را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۳۸۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 22 February 2017
 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان این مطلب که شهروندان با مصرف آب شرب در حین اجرای سنت نیکو و دیرینه خانه تکانی، مسئولانه برخورد نمایند افزود: مشترکین رسالت مهمی را بر عهده دارند و هر فرد گلستانی موظف است تا مصارف خود را هوشمندانه مدیریت نماید تا ایام نوروز 96 را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

مهندس محمد هادی رحمتی در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: در دهه فجرسالجاری پروژه‌های بزرگی با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان افتتاح شد که آبرسانی به شهرهای گالیکش، مینودشت و علی آباد کتول مهم‌ترین آنها بود.

وی افزود : بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در اولین پروژه آب شیرین کن استان با سرمایه گذاری بالغ بر30 میلیارد تومان در شهرهای بندرترکمن و گمیشان در حال اجرا است که تاکنون 95 درصد کار آن انجام شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در خصوص سد شصت کلاته، گفت: مطالعات این سد به پایان رسیده و هدف ما تامین آب شرب گرگان از این منطقه است و با نظر مثبت وزارت نیرو امیدواریم عملیات اجرایی سد شصت کلاته در اسرع وقت آغاز گردد.

وی با اشاره به کمبود مخازن ذخیره آب در گلستان گفت: باید به ازای هر مشترک، یک متر مکعب مخزن داشته باشیم، اما در حال حاضر ۲۰۷ هزار متر مکعب مخزن داریم که ۹۴ هزار متر مکعب کمتر از مخزن مورد نیاز است.

مهندس محمد هادی رحمتی تصریح کرد: متاسفانه در استان گلستان بر خلاف بسیاری از استان‌ها، ۹۵ درصد آب مصرفی آبهای زیرزمینی بوده و از لایه‌های مختلف به سطح زمین می‌رسد و فقط پنج درصد آن از آب چشمه‌ها تامین می‌شود.

وی اظهار داشت : تمام سعی شرکت آب و فاضلاب گلستان بر این بوده تا بامدیریت فشار آب در هیچ نقطه از شهرها قطعی آب نداشته باشیم و اگر قطعی آب رخ می دهد دلیل اصلی آن مشکلات داخلی شبکه و تعمیرات بوده است.

وی با تاکید بر واقعی شدن قیمت آب خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه هر مترمکعب(1000 لیتر) آب شرب که در اختیار مردم قرار می دهیم 1100 تومان می باشد ،در صورتیکه ما تنها 270 تومان از مردم دریافت می کنیم به ازای هر لیتر آب کمتر از سه تومان دریافت می نماییم قطعاً اقتصادی شدن آب می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرانه مصرف آب داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به تغییرات آب و هوایی که بر روی میزان و زمان بارش ها تأثیر منفی گذاشته است، اظهار کرد: در سال های ۹۳ و ۹۴ خشکسالی داشتیم و بارش های چند روز اخیر نمی تواند بیلان منفی آب را جبران کند، در حال حاضر هم بیلان آب در دشت های کشور و از جمله گلستان منفی است.

مهندس محمد هادی رحمتی به توسعه طرح های فاضلاب در استان گلستان اشاره کرد و افزود :افزایش سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از تجمع فاضلاب در سطح شهر و پرهیز از آلودگی های زیست محیطی، عدم تخلیه فاضلاب به چاه های جاذب و پرهیز از آلودگی خاک، عدم تخلیه فاضلاب توسط خودروهای فاضلاب کش در اطراف معابر و جاده ها برخی از مزایای استفاده از سیستم فاضلاب به شمار می رود.

وی افزود با توجه به اهمیت اجرای طرح فاضلاب و سرمایه گذاری عظیمی آن در شهر گرگان متاسفانه سرانه برخورداری استان از این طرح هنوز به حد قابل قبول نرسیده که ان شاء الله امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اجرایی تصفیه خانه های فاضلاب در تمام شهرهای استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد متاسفانه درسالهای اخیر اجرای طرح فاضلاب دربخشهایی ازشهرگرگان باتوجه به کمبود وعدم تخصیص بموقع اعتبارات پیشرفت مطلوبی نداشته وامیدواریم با همکاری و مساعدت های مسئولین استان و شهر گرگان دربعضی ازمناطق پرترافیک شهر نقاط انفصالی فاضلاب هر چه سریعتر اجرا شود تا بخش عظیمی از شهر گرگان از مزایای این طرح بهره مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار