معاون قضائی رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:
معاون قضائی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قاتلی که یازده سال در یک قدمی قصاص بود با گذشت خانواده مقتول بخشیده شد.
کد خبر: ۳۸۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 22 February 2017
معاون قضائی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قاتلی که یازده سال در یک قدمی قصاص بود با گذشت خانواده مقتول بخشیده شد.

احمد جعفری، معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: به همت تلاش های خالصانه اعضای شورای حل اختلاف علی آباد و پس از برگزاری جلسات متوالی اولیاء دم مقتول در پای چوبه دار بدون  قید و شرط رضایت خود را اعلام کردند.
 
وی افزود: 11 سال پیش زن و شوهری به بهانه کفالت فرزندشان برای معافیت از سربازی با نقشه قبلی از همه جدا می شوند اما پس از کفالت گرفتن فرزندشان خانم راضی به رجوح مجدد نمی شود و در یک درگیری همسرش با ضربات چاقو مقتوله را به قتل می رساند.
 
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: سرانجام با تلاش های دادستانی، دادسرا و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان علی آباد کتول پدر و مادر مقتوله پس از 11 سال و بدون دریافت دیه از حق قصاص شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.
 
وی به این سخن امیر المونین علی (علیه السلام) که می فرماید عفو و گذشت سبب جلب رحمت الهی می شود اشاره و افزود: قطعا قصاص حق اولیای دم است اما بخشش و گذشت نیکوتر است و لذتی که در گذشت است در انتقام نیست.
 
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با اشاره به رسالت شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی عنوان کرد: اعضای شورا جهت نیل به اهداف شورای حل اختلاف اقدام به تلاش در راستای آزادی محبوسین در پرونده های قتل عمد و غیر عمد و سایر پرونده ها کرده است که خوشبختانه تا کنون توانسته است گامی موثر در این زمینه بردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار