با حضور مشاور استاندار در امور جوانان انجام شد:
اولین نشست مشاورین جوان ادارات شهرستانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و مشاور استاندار در امور جوانان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 22 February 2017
اولین نشست مشاورین جوان ادارات شهرستانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و مشاور استاندار در امور جوانان برگزار شد.

در راستای تقویت، توسه و همگرایی مجموعه مشاورین اداره کل اولین نشست مشاورین جوان ادارات شهرستانی میراث فرهنگی با حضور محمد مهدی صفایی مشاور استاندار در امور جوانان، مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و اعضای مشاورین جوان اداره کل در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

 مهندس کریمی در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی و تبریک به حسن انتخاب محمد مهدی صفایی به عنوان مشاور استاندار در امور جوانان گفت: راه اندازی هسته مرکزی مشاورین جوان در دستگاههای اجرایی یک گام بسیار خوب و مناسب جهت فعالیت و پیشرفت کارها در دستگاههای اجرایی است.

 وی با اشاره به موضوع جوان و استفاده از ظرفیت جوانان در این اداره کل افزود: نگاهی که در این حوزه داشتیم این بود که از ظرفیت جوانان در حوزه های مختلف استفاده شود و امروز شاهد این هستیم که بالغ بر 50 درصد مدیران شهرستانی از جوانان هستند و اولین تجربه مدیریتی خود را انجام می دهند.

 کریمی در ادامه گفت:در اداره کل میراث فرهنگی ضمن استفاده از تجارب پیشکسوتان مسوولیت به جوانان نهادینه شده است و این امرمی تواند به عنوان یک الگو باشد.

 مهندس کریمی به نقاط قوت اداره کل در حوزه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: امروز نقاط قوت ما در حوزه بوم گردی جوانانی که در روستاها و شهرها به سمت تولید واشتغال می روند هستند و همچنین در حوزه تشکل ها و سمن هایی که خارج از حیطه حاکمیتی هستند موضوعات جوان در سمن های ما کاملا نهادینه شده است و با توجه به نگاه مدیران توانستیم از ظرفیت های جوانان در انجمن های میراث فرهنگی، تشکل ها، لیدرها، راهنمایان گردشگری و پروژه های بوم گردی و ... استفاده کنیم.

 وی در ادامه گفت: این اداره کل در کنار موضوع جوانان به موضوعاتی چون بانوان، اقوام و اهل سنت نیز پرداخته و در کنار همه این موضوعات آنچه که برای دولت و نظام حایز اهمیت است بحث امنیت، وحدت و انسجام می باشد که ما دراین چند مورد به آنها پرداختیم و ان شالله بتوانیم همین مسیر را با حمایت مشاور محترم استاندار در امور جوانان دنبال کنیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان ابراز امیدواری کرد انشالله جوانان به اعتماد ما پاسخ مثبت دهند تا بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

 در ادامه این نشست مشاور استاندار در امور جوانان ضمن اشاره به آنکه مهندس کریمی خود از مدیران جوان دولت بودند افزود: نگاه ما به حوزه جوان در دستگاههای اجرایی دولت، مدیران فردا هستند و همانطور که در اداره کل میراث فرهنگی شاهد هستیم این موضوع کاملا محقق شده و عمده مدیران شهرستان ها از جوانان توانمند و تحصیل کرده می باشند.

 وی از مشاورین جوان این اداره کل خواستار شد: مراحل تحصیلی مرتبط راطی کنند و در کارگاههایی که با عنایت استاندار محترم پیش بینی می شود مشارکت کنند و از تجارب مدیران قبلی و صاحب نظران این حوزه بهره مند شوند.

 محمد مهدی صفایی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: انشالله ظرفیت های استان در فعالیت هایی نوروز همراه با نوآوری و خلاقیت مبتنی بر تکنولوژی روز و به صورت کامل باشد که شهروندان و هموطنان عزیزمان از ظرفیت های استان به خوبی استفاده کنند.

 وی افزود: کارگاه آموزشی مبنی بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان با حضور کارشناسان مرتبط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دسی و گردشگری به منظور ارتقاء سطح آگاهی اعضای هلال احمراز ظرفیت های گردشگری استان برگزار شود تا این اعضا بتوانند ظرفیت های گردشگری استان گلستان را به مسافران و گردشگران معرفی کنند.

 مشاور استاندار در امور جوانان در پایان با اشاره به آنکه توسعه استان نیازمند مشارکت مردمی است تاکید کرد: هسته مرکزی مشاورین جوان در تقویت مشارکت مردم در شهرستان ها به منظور توسعه ورونق استان گلستان در معرفی ظرفیت های گردشگری کوشا باشند.

 شایان ذکر است در پایان این نشست احکام هسته مرکزی مشاورین جوان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توسط مدیر کل این دستگاه به اعضا داده شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار