هیئت سرمایه گذاری قزاقستانی که جهت آشنایی با فرصت ها و بهره برداری از تکنولوژی کارشناسان شیلات گلستان، به استان آمده بودند با اعلام رضایت از بازدید های صورت گرفته، نسبت به سرمایه گذاری فی ما بین ابراز تمایل کردند.
کد خبر: ۳۸۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 19 February 2017
هیئت سرمایه گذاری قزاقستانی که جهت آشنایی با  فرصت ها و بهره برداری از تکنولوژی کارشناسان شیلات گلستان، به استان آمده بودند با اعلام رضایت از بازدید های صورت گرفته، نسبت به سرمایه گذاری فی ما بین ابراز تمایل کردند.

در جلسه ای که با حضور مدیر کل شیلات، نماینده اتاق بازرگانی و مسئول دفتر وزارت امور خارجه در استان و هیئت تجاری قزاقستان صورت گرفت، سرمایه گذاران قزاقستانی اظهار نمودند: گلستان توانایی بالایی در پرورش آبزیان دارد و به خوبی از تکنولوژی پرورش ماهی در قفس و پن استفاده می کند و ما علاقمند به گسترش روابط با این استان به خصوص در زمینه پرورش ارگانیک آبزیان و استفاده از آب دریا برای این موضوع هستیم.

وی افزود: ما در حال حاضر تخم بچه ماهی های خاویاری مورد نیاز خود را از کشور آلمان تهیه می کنیم که به دلیل بعد مسافت و هزینه ها، در پی آنیم که این نیاز خود را از جای دیگر مرتفع نماییم و معتقدیم که استان گلستان می تواند خاستگاه تهیه تخم بچه ماهی های خاویاری برای ما باشد.

همچنین در این جلسه مدیر کل شیلات استان با بیان اینکه به زودی هیئتی از کارشناسان و سرمایه گذاران گلستانی جهت بررسی شرایط همکاری به کشور قزاقستان سفر خواهند کرد گفت: شیلات گلستان آمادگی خود را جهت همکاری با سرمایه گذاران قزاقستان چه به صورت انفرادی و یا مشارکتی در غالب کشت فرا سرزمینی اعلام می کند و برای بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاران کشور قزاقستان، هیئتی از این استان به آنجا سفر خواهد کرد.

وی هدف استان را دستیابی به بازارهای جهانی و بازار مصرف کشورهای حوزه ی cis دانست و افزود: امیدواریم با این همکاری بتوانیم محصولات ارزشمند و با کیفیت استان گلستان را و همچنین تولید مشترک آبزیان در اختیار مصرف کنندگان جهانی قرار دهیم و در عین حال زمینه ای برای انتقال محصولات کشور قزاقستان به بازارهای حوزه خلیج فارس از طریق ایران باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد نتیجه و نحوه این همکاری پس از سفر هیئت اعزامی گلستان به جمهوری قزاقستان اعلام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار