در 10 ماه نخست سال جاری صورت گرفت
مدیرکل ثبت ‎احوال گلستان از ثبت بیش از 15 هزار ازدواج در استان خبر داد و گفت: 15 هزار و 873 واقعه ازدواج در استان گلستان به ثبت رسید.
کد خبر: ۳۷۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 18 February 2017
مدیرکل ثبت ‎احوال گلستان از ثبت بیش از 15 هزار ازدواج در استان خبر داد و گفت: 15 هزار و 873 واقعه ازدواج در استان گلستان به ثبت رسید.

حسن وفایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 15 هزار و 873 واقعه ازدواج در استان گلستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.7 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار طلاق در استان گلستان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تعداد 3 هزار و 48 مورد طلاق در استان به ثبت رسید که متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

*35 هزار و 493 ولادت در گلستان صورت گرفت

مدیرکل ثبت‎احوال گلستان با بیان اینکه آمار ولادت در استان گلستان کاهش یافته است، ابراز کرد: در 10 ماه نخست سال جاری تعداد 35 هزار و 493 ولادت در گلستان صورت گرفت.

وفایی با بیان اینکه بیش از 7 هزار وفات در گلستان داشتیم، گفت: در 10 ماه نخست سال جاری 7 هزار و 276 وفات در استان گلستان به ثبت رسید و آمار ولادت و وفات در استان گلستان نسب به سال گذشته کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حقوق شرعی و قانونی والدین بر فرزند خود انتخاب نام نیکو است که متاسفانه در برخی موارد ما شاهد هستیم که مراجعین تمایل دارند برای انتخاب نام فرزند خود اسمی را برگزینند که تنها باشد و تکراری نباشد و معمولا به دنبال نام‎هایی هستند که ساخته ذهن خودشان است و هدفشان بر این است که نام فرزندشان تکرارنشدنی باشد.

* والدین نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب کنند

 مدیرکل ثبت‎احوال گلستان گفت: این درحالی است که هنگامی والدین نامی برای فرزند خود انتخاب می‎کنند آن نوزاد با رشد جسمی خود همزمان رشد شخصیتی او با نامش در جامعه شکل می‎گیرد و برای ما بسیار اتفاق افتاده است که بعد از مدتی مردم به ما مراجعه می‎کنند و می‎گویند این نام متناسب با شخصیت ما نیست و مجبورند که برای تغییر نام به ما درخواست کنند.

وفایی ابراز کرد: متاسفانه ما نمی‎توانیم نام آنها را تغییر دهیم و مراجعان ناگزیر هستند که به دادگستری رجوع کنند و درنهایت مشکلاتی برایشان ایجاد می‎شود.

وی تصریح کرد: ما به والدین توصیه می‎کنیم که نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب کنند و برای گذاشتن نام بر روی فرزندان خود از منابع اسلامی، تاریخی و ایرانی رجوع کنند و با آگاهی کامل بر روی فرزند خود اسم بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار