در راستای احداث کمربند سبز گمیشان
فرماندار گمیشان گفت: از شهر گمیش‎تپه تا روستای خواجه‎نفس به طول هفت کیلومتر تعداد 6 هزار اصله نهال در دو طرف جاده به یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای منا کاشته خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 18 February 2017
فرماندار گمیشان گفت: از شهر گمیش‎تپه تا روستای خواجه‎نفس به طول هفت کیلومتر تعداد 6 هزار اصله نهال در دو طرف جاده به یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای منا کاشته خواهد شد.

امیرشیر توماج در خصوص احداث کمربند سبز در گمیشان اظهار کرد: گمیشان در نقطه‎ای بیابانی واقع شده است، کاشت 6 هزار اصله نهال به طول هفت کیلومتر از شهر گمیش‎تپه تا روستای خواجه‎نفس به یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای منا در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می‎شود.

وی با اشاره به وجود 32 روستا در گمیشان تصریح کرد: به تعداد هر خانواری که در 11 روستا زندگی می‎کنند دو اصله نهال مسمر انار، انجیر، زیتون و سیب از طریق دهیاری در اختیار مردم روستا قرار می‎دهیم، مردم تعهد اخلاقی بدهند که از درخت نگهداری کنند، گمیشان 66 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، این شهرستان هفت شهید منا دارد.

فرماندار گمیشان با اشاره به اینکه احداث کمربند سبز در افزایش درآمد مردم نقش دارد، افزود: با کاشت این درختان علاوه بر اینکه فضای سبز خوبی در روستا اجرا می‎شود در رفاه حال مردم این منطقه موثر خواهد بود در سیمین‎شهر این اقدام برای 500 خانوار و در گمیش‎تپه برای تمامی مساجد سه اصله نهال را شهرداری متعهد شده انجام دهد.

توماج از کمک 20 میلیون تومانی به منظور بهسازی گلزار شهدای غواص خبر داد و گفت: این اعتبار قرار است از استانداری به ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس واریز شود.

وی با اشاره به اینکه گمیشان یک شهرستان مرزی است از رسانه‎ها خواست تا در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف توسعه‎ای جامعه به مردم و مسؤولان کمک کنند.

فرماندار گمیشان از وجود 60 کیلومتر خط ساحلی در این منطقه خبر داد و گفت: گمیشان دارای 35 هزار هکتار مرتع و 70 هزار هکتار زمین کشاورزی است، جاذبه‎های گردشگری اعم از گل‎فشان نفتلیجه در شمال شهرستان، تالاب گمیشان، سواحل بکر چارقلی این شهرستان توانسته مسافران و گردشگران زیادی را مجذوب کند.

توماج با اشاره به اینکه گمیشان دارای دو بخش مرکزی و گلدشت است از وجود چهار دهستان در این منطقه خبر داد و افزود: 32 آبادی مسکونی در گمیشان وجود دارد.

وی گفت: گمیش‎تپه مرکز شهر گمیشان به معنای تپه نقره‎ای است، این منطقه قدمت 100 ساله دارد، تاسیس شهرداری این شهر به سال 1304 برمی‎گردد از همان زمان افراد تحصیلکرده زیادی در شهرستان گمیشان وجود داشت، ظرفیت‎های خوبی در گمیشان وجود دارد که می‎تواند به توسعه این منطقه کمک کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار