بارش برف در مناطق مختلف شرق استان گلستان که از شب گذشته شروع شده است، از رامیان تا مراوه تپه را سفیدپوش و مدارس مناطق کوهستانی شهرستان های این منطقه را تعطیل کرد.
کد خبر: ۳۷۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 18 February 2017
 بارش برف در مناطق مختلف شرق استان گلستان که از شب گذشته شروع شده است، از رامیان تا مراوه تپه را سفیدپوش و مدارس مناطق کوهستانی شهرستان های این منطقه را تعطیل کرد.

بنا به اعلام اداره هواشناسی گنبدکاووس، ارتفاع برف در مناطق مختلف شرق استان گلستان از 15.5 تا یک سانتی متر متغیر است و بیشترین ارتفاع برف در ارتفاعات خوش ییلاق در مسیر جاده بین المللی آزادشهر - شاهرود به مقدار 15.5 سانتی مترثبت شده است.

حاجی امان گلدیانی کارشناس اداره هواشناسی گنبدکاووس گفت: ارتفاع برف در گنبدکاووس سه سانتی متر، تیل آباد 2 سانتی متر، رامیان سه سانتی متر، آزادشهر 2.5سانتی متر، روستای آق آباد گنبدکاووس سه سانتی متر و مراوه تپه 8 سامتی متر است.

بارش برف در این منطقه سبب تعطیلی مدارس مناطق کوهستانی برخی شهرستان های شرق استان گلستان شده و به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، همه مدارس دو نوبت صبح و عصر مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان های رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در روز شنبه 30 بهمن 95 تعطیل می باشند. 

به رغم بارش برف در این منطقه، تمامی جاده های آن باز است و تردد در آنها به صورت روان جریان دارد. 

سید حبیب الله حسینی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آزادشهر گفت: به رغم بارش برف تمامی مسیرهای اصلی و فرعی مناطق کوهستانی این شهرستان از جمله جاده اصلی آزادشهر به شاهرود که گردنه معروف خوش ییلاق در این مسیر قرار دارد، باز است تردد خودروها در جریان است.

وی از برفروبی و نمک پاشی جاده های این شهرستان در مناطق کوهستانی خبر داد و گفت: داشتن زنجیر چرخ برای تردد در مناطق کوهستانی الزامی است.

حسن حقیقت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رامیان نیز با اشاره به آغاز بارش برف از شب گذشته در این مناطق گفت: هم اکنون یک دستگاه برفروب در حال برفروبی جاده اصلی علی آباد به آزادشهر که حوزه استحفاظی این شهرستان است می باشد و دو دستگاه گریدر نیز در جاده های اصلی و فرعی منطقه مشغول فعالیت می باشد.

وی نیز با اشاره به تداوم عملیات راهداری از طریق برفروبی و نمک پاشی، از باز بودن تمامی جاده های شهرستان خبر داد و بر همراه داشتن زنجیر چرخ و نیز آشنایی با نحوه استفاده از آن در مواقع بحرانی تاکید کرد.

مسئولان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های کلاله و مراوه تپه نیز که از مناطق کوهستانی شرق استان گلستان محسوب می شوند، از باز بودن تمامی جاده های این دو شهرستان خبر دادند و با اشاره به انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی، بر استفاده از زنجیرچرخ در مناطق کوهستانی بویژه در حوزه شهرستان مراوه تپه تاکید کردند. 

شرق استان گلستان شامل هفت شهرستان رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه است که دو سوم مساحت 20 هزار و 400 کیلومتر مربعی استان گلستان را در بر می گیرد و نیمی از جمعیت یک میلیون و 900هزار نفری این استان را در خود جای داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار