کارشناس اداره هواشناسی گنبدکاووس از بارش 94،5 میلی متری باران در بهمن امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان بارش ها در این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود دو برابر بوده است.
کد خبر: ۳۷۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 18 February 2017
کارشناس اداره هواشناسی گنبدکاووس از بارش 94،5 میلی متری باران در بهمن امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان بارش ها در این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود دو برابر بوده است.

حاجی امان گلدیانی اظهار داشت: میزان بارش درماه بهمن سال گذشته 49،4 میلی متر بوده که این میزان دربهمن امسال به 94،5 میلی متر افزایش یافته است.

وی گفت: ازمجموع بارش های بهمن امسال در گنبدکاووس، میزان 21،5 میلی متر آن مربوط به بارش باران دو روز گذشته (عصر پنج شنبه تا پایان روز جمعه) بوده است ضمن اینکه افزون بر سه سانتیمتر بارش برف نیز از بامداد امروز در این شهرستان برزمین نشسته است.

گلدیانی به میزان بارش های سال آبی جاری در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال آبی (مهر ماه) تاکنون 229میلی متر بارش در این شهرستان ثبت شده است که 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس نیز با بسیار خوب دانستن بارش های دو روز اخیر در این شهرستان، گفت: این بارش تا حدود زیادی نیاز آبی مزارع گندم، جو و کلزا را برطرف کرد.

رحمت الله غیادی افزود: کشاورزان باید با مساعد شدن شرایط جوی نسبت به کودپاشی مزارع با کودهای ازته و پتاسه با نظر کارشناسان اقدام و مبارزه با علف های هرز مزارع را نیز فراموش نکنند. 

به گفته وی، درسال زارعی جاری حدود 125 هزار هکتار گندم، افزون بر 27 هزار هکتار جو و حدود چهار هزار هکتار دانه روغنی کلزا در گنبدکاووس کشت شد، ضمن اینکه 25 هزار هکتار گندم دیگر نیز در اراضی کم بازده با بارش کمتر از 200 میلی متر واقع در مناطق شمالی این شهرستان کشت شده است.

شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان با 360 هزار نفر جمعیت و پنج هزارو 72 کیلومترمربع وسعت، دارای اقلیم خشک و نیمه خشک بوده و حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار