فوتبال به‌عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی، مخاطبان خاص خود را از هر قشری دارد كه عاشقانه، بازی‌ها را دنبال می‌كنند. اما فوتسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و از خیل عظیم طرفداران فوتبال، برای خود علاقه‌مندانی را جذب كرده است.
کد خبر: ۳۷۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 18 February 2017
به نقل از همشهری گلستان: فوتبال به‌عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی، مخاطبان خاص خود را از هر قشری دارد كه عاشقانه، بازی‌ها را دنبال می‌كنند. اما فوتسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و از خیل عظیم طرفداران فوتبال، برای خود علاقه‌مندانی را جذب كرده است.

در گلستان نیز رشته فوتسال به خوبی جای خود را میان رشته‌های ورزشی باز كرده است. 

در سالن‌های سرپوشیده، اولویت ورزشكاران برای ورزش، فوتسال است. به همین دلیل تیم‌های فوتسال استان نیز توان فنی و قدرت فیزیكی قابل قبولی دارند. نمونه آن نیز حضور قدرتمند تیم‌هایی از استان در لیگ دسته‌ 3 فوتسال در سال‌های گذشته است. تیم‌هایی كه به دلیل مشكلاتی خاص در ادامه لیگ موفق به کسب نتیجه نمی‌شدند.

یكی از تیم‌های فوتسال استان، تیم بندرتركمن است. این تیم در سال‌های گذشته با اسامی مختلفی در لیگ دسته 3 و حتی لیگ برتر استان شركت كرده بود. اما امسال تنها نام شهرستان روی این تیم گذاشته شد. فوتسال بندرتركمن در چند روز گذشته قهرمان لیگ برتر استان شد تا پس از یك‌سال وقفه، بار دیگر لیگ دسته 3 كشور را تجربه كند. خبرنگار همشهری با «علی پورقاز» سرمربی‌ـ بازیكن این تیم گفت‌وگویی انجام داد که در ادامه می خوانید.

ابتدا درباره لیگ برتر امسال و قهرمانی‌تان بگویید.

‌ پس از نزدیك به 4 ماه حضور در این لیگ قهرمان شدیم. در شروع كار، سختی‌هایی از نظر هماهنگی و قدرت بدنی داشتیم كه به مرور و با سپری شدن چند مسابقه به شرایط مناسب رسیدیم. البته حدود 70‌درصد شاكله تیمی که در لیگ دسته 3 داشتیم را حفظ كرده بودیم.
پس از یك سال بار دیگر به لیگ 3 راه یافتید. حالا چه برنامه‌هایی دارید؟

‌در كنار مسائل مالی، برنامه‌ریزی هم اصل مهم برای موفقیت در لیگ دسته 3 به شمار می‌رود. در تشكیل تیم برای این لیگ بهتر از قبل عمل خواهیم كرد. اگر بازیكن مناسبی را هم لازم داشته باشیم حتماً جذب خواهیم كرد.

چون تجربه این لیگ را داشتید، انتظار این است كه عملكرد بهتری در سال آینده از خود نشان دهید. نظر خودتان چیست؟

‌ همان‌طور كه می‌دانید تجربه های خوبی كسب کرده ایم. البته دلیل اصلی كه مانع تثبیت سهمیه ما در لیگ دسته 3 شد، تحلیل رفتن قوای جسمانی بازیكنانمان بود. لیگ 3 در چند مرحله برگزار می‌شود. در مرحله سوم این لیگ كه پس از ماه رمضان سال گذشته برگزار شد، به دلیل اینكه همه بازیكنان تیم در این ماه مبارك روزه گرفته و در مسابقات جام رمضان نیز شركت كرده بودند، می‌توان گفت قوای جسمانی آنها تحلیل رفت و از پس بازی‌های سخت این مرحله برنیامدیم. در صورت صعود به مرحله بعد، سهمیه ما در این لیگ حفظ می‌شد.
چند سال سابقه فعالیت در فوتسال را به‌عنوان بازیكن و مربی دارید؟ آیا فوتسال استان توان تیمداری در لیگ‌های كشوری را دارد؟

‌شرایط فنی خوب است، ولی پول نیست. اکنون برای فعالیت در سطح بالای فوتسال باید از نظر مالی به خوبی تأمین باشید. برای فعالیت در این لیگ‌ها بازیكن باید تمرین كند. برای تمرین كردن، بازیكن كاملاً باید در اختیار تیم باشد. همه این بازیكنان برای تأمین معاش خانواده خود باید پول دریافت كنند. پس همه چیز در لیگ‌های كشوری به پول برمی‌گردد كه متأسفانه در فوتسال استان كمیاب شده است.

در استان بازیكن حرفه ای داریم؟

‌ تیم كنونی بندرتركمن توان فنی بازی در لیگ دسته 2 را نیز دارد. در استان بازیكن خوب بسیار است، اما همان‌طور كه گفتم باید شرایط  مناسب فراهم شود.

دلیل اینكه از فعالیت در لیگ‌های فوتسال استان كمتر استقبال می‌شود، چیست؟

 امسال لیگ استان با 10 تیم شروع شد، اما به مرور این تعداد به 8 تیم كاهش یافت. این لیگ در سال‌های گذشته نیز با تعدادی در همین حدود و شاید كمی كمتر از این برگزار شده است. این موضوع دلایل بسیاری از جمله مسائل فنی و مالی دارد كه بسته به شرایط تیم‌های مختلف، متفاوت است. البته باید توجه كنیم كه همه شهرهای استان دارای تیم فوتسال نیستند. برخی از شهرها با وجود فعالیت در فوتبال، در فوتسال فعالیتی ندارند كه همین موضوع نیز دلیلی بر كم بودن تعداد تیم‌های لیگ‌های فوتسال استان است.

در استان دوره استعدادیابی فوتسال برگزار كردید. در این زمینه توضیح می‌دهید؟

‌ از سوی نماینده سرمربی تیم‌ملی به‌عنوان استعدادیاب در شمال كشور، ابلاغیه ای برای برگزاری دوره استعدادیابی در استان دریافت كردم. در این دوره كه برای رده‌های سنی جوانان و امید برگزار شده بود، در مجموع از بین همه افراد در هر رده 20 نفر انتخاب شدند كه در روز پایانی با حضور استعدادیاب شمال كشور، از هر رده 10 نفر منتخب شدند تا در اردوی استعدادیابی شمال كشور حضور پیدا كنند.

آیا می‌توان به این افراد به‌عنوان بازیكنان آینده كشور امیدوار بود؟

‌بازیكنان خوبی داریم. مخصوصاً در رده جوانان بسیار عالی هستند. حتی ارزیابی برای انتخاب 10 نفر از بین 20 بازیكن منتخب بسیار سخت بود. این بازیكنان قطعاً شرایط خوبی برای فوتسال استان ایجاد خواهند كرد. هرچند در گلستان، تیمی در رده جوانان و امیدهای كشوری نداریم. اما سعی می‌كنیم این بازیكنان در تیم‌های فوتسال استان مازندران به میدان بروند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار