دفتر امور کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی بهزیستی استان بمنظور آشنایی کارشناسان سراسراستان با اهمیت و روش بازی وبازی درمانی دریادگیری و درمان اختلالات روانی کودکان، یکدوره آموزشی 2روزه با عنوان «بازی وبازی درمانی»را برگزار نمود.
کد خبر: ۳۷۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 16 February 2017
دفتر امور کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی بهزیستی استان بمنظور آشنایی کارشناسان سراسراستان با اهمیت و روش بازی وبازی درمانی دریادگیری و درمان اختلالات روانی کودکان، یکدوره آموزشی 2 روزه با عنوان «بازی و بازی درمانی»را برگزار نمود.

در این دوره آموزشی کارشناسان ضمن شناخت بازی های موثر در رشد بهنجار کودکان با نیازها آنان جهت بازی های فردی و گروهی آشنا شدند و در ادامه مدرس این دوره به آموزش شناخت اختلالاتی که نیازمند به روشهای بازی درمانی جهت رفع اختلالات می باشند  و شناخت روشهای بازی درمانی به کارشناسان این دوره پرداخت.

معاون اجتماعی بهزیستی استان در این باره گفت: کودکان برای رشد ذهنی و اجتماعی نیازمند اندیشه و تفکر هستند و بازی خمیر مایه ی این تفکرو اندیشه ست و آمادگی جسمی و روحی برای مقابله با مشکلات بخشی از فلسفه ی بازی کودکان است که مؤثرترین و پرمعنا ترین راه یادگیری در محیط و جامعه محسوب می شود بنابراین ؛ بازی به عنوان بهترین شکل فعالیت طبیعی هر کودک هرچه گسترده تر؛ پیچیده ترو اجتماعی ترباشد کودک از مصونیت روانی بیشتری برخوردارمی شود .

خانم معصومی افزود: امروزه از بازی یا بازی درمانی به عنوان روشی برای درمان مشکلات کودکان استفاده می کنند. بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا بتوانند با نشان دادن خود درونشان،مسائل و مشکلاتشان را حس کنند، با این هدف که ویژگی های روانی خود را بشناسندوبه درمان این مسائل درونی بپردازد. در این نوع درمان، به کودک فرصت داده می شود تا احساسات آزاردهنده و مشکلات درون خود را از طریق بازی بروز داده و آنها را به نمایش بگذارد وازاین روش بسیاری از اختلالات در کودکان نیز از طریق بازی درمانی قابل درمان می باشد.

ایشان درادامه با اشاره به ضرورت ولزوم برگزاری این دوره آموزشی ویژه والدین کودکان درآینده افزود: در حال حاضر ناآگاهی های والدین برخی کودکان سبب شده است که اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان مانند ترس، خشم دروغگویی، حسد شب ادراری، وسواس ناخن جویدن و ... شیوع بیشتری پیدا کنددر صورتی که والدین عزیز میتوانند با آموختن بازی درمانی ،عملکردهای منفی و ناسالم عاطفی، احساسی و رفتاری کودکانشان را تشخیص دهند و به دنبال معالجه زودهنگام  این ناتوانایی های جسمی و روانی بروند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار