رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش ورودی ۱۸ هزار پرونده به محاکم گلستان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: مشارکت نهادهای فرهنگی، استفاده از ظرفیت علما و اجرای برنامه های پیشگیرانه علت این کاهش است.
کد خبر: ۳۷۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 14 February 2017
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در همایش های جداگانه با روحانیان اهل سنت و شیعه استان از آنان برای کاهش جرایمی مانند توهین، تخریب و دعوا کمک گرفتیم.
 
وی افزود: کاهش طلاق  و آسیب های اجتماعی آن از دیگر مواردی بود که از روحانیان خواستیم، در منبرهای خود با بیان آیات و روایات به دستگاه قضایی استان کمک کنند.
 
هاشمیان برنامه تلویزیونی سیمای قانون را از دیگر تلاش های تاثیرگذار امسال دادگستری استان برای کاهش پرونده های ورودی به محاکم برشمرد و گفت: قضات با تجربه استان با حضور در این برنامه ی 45 دقیقه ای به صورت زنده از شبکه ی گلستان، قوانین را به زبان ساده بیان می کنند و به پرسش های حقوقی و قضایی مردم که تلفنی و پیامکی می پرسند نیز پاسخ می دهند.
 
وی اظهارداشت: در برنامه دیگری با عنوان آگاهی بخشی حقوقی، قضات و کارشناسان حقوقی به مسجدها می روند و مردم را با قوانین و کارهایی که انجام دادن یا ندادن آن ها در قانون جرم است آشنا می کنند تا هم مردم به قوانین و تکالیف شان آگاه شوند و هم پرونده های ورودی به دادگاه ها کمتر شود.
 
این مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: تعامل دستگاه قضایی استان با دستگاه های اجرایی، بسیج عمومی برای پیشگیری و کاستن از اسیب های اجتماعی در استان شکل داده است.
 
گلستان 18 حوزه قضایی دارد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
با سلام

اینجانب کارمند یکی از شهرستانهای استان گلستانم

میخواستم عنوان کنم ، اگر واقعا دنبال عفاف هستید توی ادارات چرا خانم ها مجبورند با اقایان توی یک اتاق باشند ؟
چرا من خانم توی بهزیستی یه شهرستان توی استان گلستان باید با یک مرد نامحرم روزی 8 ساعت داخل اتاق باشم
و اتاق کناری هم دقیقا یک زن و یک مرد ؟!!
چندین بار اعتراض کردم اما جوابی ندادند
از رئیس اداره خواستم فکری بکنه فقط خندید

تو را خدا مدیرهای ارزشی پیگیر باشید
بنیان خانوادها توی ادارات دولتی بیشتر در خطر هست تا جای دیگه

اصلا حریم ها رعایت نمیشه

چرا پیگیری نمیکنید ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار