معاون دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مهران تقوی، معاون دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اقدامات پروژه‌های مختلف فرهنگی، هنری به‌موقع انجام نمی‌شود تا بتوان به‌خوبی از آن نتیجه گرفت.
کد خبر: ۳۷۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 14 February 2017
مهران تقوی، معاون دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اقدامات پروژه‌های مختلف فرهنگی، هنری به‌موقع انجام نمی‌شود تا بتوان به‌خوبی از آن نتیجه گرفت.
 
وی از مشکلاتی در این پروژه‌های عمرانی اظهار نارضایتی کرد و گفت: یک سری الزامات قانونی ازجمله ابتدایی‌ترین آن مانند اخذ پروانه ساخت و انشعابات آن هنوز برای چهار پروژه ملی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انجام‌نشده است.
 
تقوی با اعلام اینکه نیاز حال و آینده پروژه‌هابه‌خوبی دیده نشده، اظهار کرد: به‌عنوان‌ مثال برای سالن آمفی‌تئاتر که مهمترین بخش فضای پروژه است، ظرفیت پائینی که پاسخگوی نیاز شهرستان نیست، دیده‌ شده است.
 
معاون دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: این مسئله در سه پروژه ملی دیگر هم صادق است.
 
وی به نبود پارکینگ در مجتمع‌های فرهنگی، هنری اشاره کرد و گفت: در طراحی‌های اولیه پروژه‌ها فضایی برای پارکینگ پیش‌بینی‌نشده است.
 
تقوی با بیان این نکته که پروژه کردکوی در موقعیت خوبی قرار دارد، افزود: این شرایط برای مجتمع‌های فرهنگی، هنری بندرگز و آزادشهر وجود ندارد زیرا پروژه بندرگز در مجاورت با فضای یادمان شهدا و پروژه آزادشهر در کنار حسینیه قرار دارد؛ این شرایط باعث ناهمگونی در اجرای برنامه‌های مجتمع‌ها خواهد بود.
 
معاون دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه این مشکل در شهرستان گنبد کمتر به چشم می‌خورد، افزود: موقعیت پروژه گنبد به دلیل عدم دسترسی مناسب برای عموم شهروندان با مشکل مواجه است.
 
وی در توضیح به این سوال که آیا این پروژه‌ها قابلیت بهره‌برداری دارند، گفت: برای هرکدام از این پروژه‌ها باید به‌طور جداگانه مطالعات انجام شود تا با توجه به تحقیق میدانی بتوان نسبت به توجیه‌پذیری اقتصادی پروژه، واگذاری به بخش غیردولتی تصمیم‌گیری شود.
 
تقوی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل جذب سرمایه‌گذار برای این‌گونه مراکز وجود سالن‌های همایش و موسیقی با ظرفیت بالای 500نفر است که فعلاً این چهار پروژه فاقد چنین امکاناتی هستند.
 
معاون دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در کنار این مسئله پیش‌بینی و طراحی فضاهای جانبی اقتصادی عامل مهمی برای واگذاری است که توسط سرمایه پذیری سرمایه‌گذار قابل‌طرح و بررسی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار