مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری دومین جشنواره ملی «تئاتر کوتاه خلاق ایثار » به میزبانی گلستان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 14 February 2017
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری دومین جشنواره ملی «تئاتر کوتاه خلاق ایثار » به میزبانی گلستان خبر داد.

علی‌اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که در سالن اجتمات بنیاد استان برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره تئاتر کوتاه خلاق ایثار در سال ۹۰ برگزار شد و دومین دوره این جشنواره به میزبانی استان گلستان از تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری آغاز و تا دوم اسفندماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه نمایش‌های کوتاه این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی اجرا می‌شود، افزود: فراخوان ابتدایی این جشنواره از اوایل فرودین سال جاری اعلام شد.

فاضلی با اشاره به ارسال ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خلاق ایثار تصریح کرد: ۲۵۰ نمایشنامه و طرح نمایشی به دبیرخانه ارسال‌شده که از این بین ۶۰ اثر به مرحله بازبینی رسید و ۲۱ اثر به شکل خیابانی و ۱۲ اثر به شکل صحنه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: اختتامیه این مراسم در روز دوشنبه دوم اسفند برگزار خواهد شد که همزمان با این مراسم شاهد حضور مهمان های ویژه در مراسم خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد گلستان گفت: در سال‌های گذشته روز ۲۲ اسفند به عنوان روزتاسیس بنیاد شهید معرفی می‌شد اما از سال گذشته از تاریخ ۱۶ اسفند لغایت ۲۲ اسفند به عنوان هفته شهید معرفی شد.

فاضلی با اشاره به برنامه‌های هفته شهید اظهار کرد: در این ایام دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مراسم بزرگداشت مادران و همسران شهدا در تاریخ ۲۲ اسفند، مراسم اهتزاز پرچم و گل باران گلزار شهدا، برگزاری و تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از دستگاه‎های فعال در حوزه شهدا در جلسه شورای اداری استان و ... برنامه‌هایی هستند که اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم نهال‌کاری با عنوان «هر شهید یک درخت» از دیگر برنامه‎هایی است که در هفته شهید و تاریخ ۲۰ اسفند برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه شهادت به عنوان یک فرهنگ بنا شده، گفت: بحث رشادت‎های شهدا بر کسی پوشیده نیست و اگر رشادت‎ شهدا نبود ممکن بود وضعیت امروز کشور ما هم مانند کشورهایی همچون یمن و سوریه بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار