فرمانده انتظامی استان:
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر ضرورت بسیج همگانی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: معضلات و آسیب‌های اجتماعی را باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت کرد.
کد خبر: ۳۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 13 February 2017
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر ضرورت بسیج همگانی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: معضلات و آسیب‌های اجتماعی را باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت کرد.

 سردار "علی‌اکبر جاویدان" در سومین همایش تعاملی رابطان ادارات و نهادهای دولتی با پلیس گلستان اظهار کرد: امنیت و تامین آن، یکی از مهمترین موضوعاتی است که همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت محصول فعالیت جمعی است، گفت: پلیس، محور و هدایتگر تامین امنیت در جامعه است و در این رسالت خطیر نیازمند همکاری مردم و سازمان‌ها است.

این مقام ارشد انتظامی استان، امنیت را نتیجه خروجی کارکرد همه سازمان‌ها و نهادها دانست و گفت: به طور قطع اگر جایی عملکرد نامناسب وجود داشته باشد امنیت آن منطقه نیز زیر سوال می‌رود.

وی اعتیاد، طلاق، انحرافات اخلاقی و دیگر آسیب‌های اجتماعی را نتیجه عملکرد نامناسب سازمان‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود: در نتیجه این نوع عملکرد، علاوه بر فرد، جامعه نیز دچار آسیب می‌شود.
فرمانده انتظامی گلستان آسیب‌ها و جرائم در فضای مجازی را از جمله جرائم نوظهور در جامعه دانست و اظهار داشت: موضوع مقابله با آسیب‌ها و جرائم فضای مجازی باید به عنوان یک دغدغه برای همه مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

سردار جاویدان جلب مشارکت مردمی در تامین نظم و امنیت را به عنوان ضرورتی انکارناپذیر در مجموعه ماموریت‌های پلیس اعلام کرد و افزود: اعتقاد پلیس بر این است که معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه از طریق رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و کنترل شود.

وی اصل پیشگیری را به عنوان یک اصل بسیار مهم در ماموریت‌های ناجا دانست و گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد با استفاده از ظرفیت‌های همه سازمان‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری را در راستای کاهش جرائم در جامعه بردارد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب استان نیز در این همایش گفت: جرایم ریشه در آسیب های اجتماعی دارد و همه باید در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب ها اجتماعی بسیج شویم.

حجت الاسلام "مصطفی حقی" جرایم  علیه امنیت عمومی، علیه اشخاص و جرایم  علیه اموال را از جمله جرائم موجود عنوان و تصریح کرد: پیشگیری از جرایم جز با تعامل و همکاری همه سازمان ها و نهاد ها محقق نمی شود.

وی با تاکید بر توجه به مقوله عفاف و حجاب در جامعه خصوصا در حوزه ادارات و نهاد ها خاطر نشان کرد: همه ما در این حوزه تکلیف داریم و بایستی بر اساس قانون به تکلیف خود به درستی عمل کنیم .

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی تجلیل بعمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار