دادستان مرکز استان گلستان؛
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در رابطه با قدرت موشکی ایران اظهار کرد: برای چانه زنی در مسائل سیاسی کشور ها باید از ۲ پشتبانه برخوردار باشند. پشتبانه اقتصادی و پشتبانه نظامی٬ اینها باعث می شود کشور ها قدرت سیاسی داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 11 February 2017
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در رابطه با قدرت موشکی ایران اظهار کرد: برای چانه زنی در مسائل سیاسی کشور ها باید از ۲ پشتبانه برخوردار باشند. پشتبانه اقتصادی و پشتبانه نظامی٬ اینها باعث می شود کشور ها قدرت سیاسی داشته باشند.

دادستان مرکز استان گلستان در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۵در شهرستان آزادشهر ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر اظهار داشت: در قبل از انقلاب ایران از همه احاظ وابسته به غرب و استعمار بود. آنها اعتقاد داشتند که ایرانی نمی تواند و باید همواره دستش جلوی آنها دراز باشد.

ایشان افزود: اگر آن وضعیت ادامه پیدا می کرد، امروز ما مصرف کننده بودیم مانند کشور های عربی که ماشینهای آمریکایی دارند اما چیزی را نمی توانند بسازند و معلوم نیست در آینده به کجا خواهند رسید. این کشور ها عربی بازار کالا های غربی شده اند٬ اما ایران و ایرانی به این الگو اعتقادی ندارد.

این مقام قضایی در رابطه با انقلاب خاطرنشان کرد: انقلاب ما تنها انقلاب سیاسی نبود بلکه ما در همه عرصه ها انقلاب کردیم. انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود٬ قبل از انقلاب ۱۷۵ هزار دانشجو داشتیم اما بعد از انقلاب ۴ میلیون ۲۰۰ هزار دانشجو داریم. ما قبل از انقلاب ۳۵ درصد با سواد داشتیم اما الان به ۹۰ درصد رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حقی ادامه داد: سطح بینش مردم ٬ نگاه مردم به واسطه اینکه رشد کردند٬ از لحاظ فرهنگی تغییر کرده است.من وقتی با دانشجویان صحبت می کنم لذت می برم از اینکه میبینم اهل آنالیزند٬ تئوری های سیاسی دنیا را می شناسند٬ سیاست را می فهمند اما سیاست زده نیستند. این سخن مقام معظم رهبری بود که فرمودند؛ دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد.

دادستان مرکز استان گلستان افزود:این روزها می بینیم که جوان ۱۸ ساله مسائل خاورمیانه را به این خوبی آنالیز می کند و انسان لذت می برد و متحیر می ماند که چگونه به این دانش رسیده اند. قبل از انقلاب عده معدودی این دانش را داشتند٬ البته من اعتقاد دارم که درست مسائل را متوجه نمی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حقی در ادامه افزود: در زمینه پزشکی و تولید دارو خیلی پیشرفت داشته ایم. ۹۷ درصد دارو ها را خودمان تولید می کنیم با فرمول کامل بومی که این نشان از قدرت علمی ما است.

دادستان مرکز استان افزود: بهداشت در قبل از انقلاب با الان قابل قیاس نیست٬ امید به زندگی در قبل از انقلاب ۵۷ سال بود که امروز به ۷۵سال رسیده است. درست است که دنیا در این مدت رشد کرده و به تکامل رسیده است اما کشور ما نیز با وجود فشار و تحریم ها از این پیشرفت ها عقب نمانده است.

ایشان در ادامه تصرح کرد: در بحث پرتاب ماهواره٬ تنها چند کشور محدود این تکنولوژی را دارند و ایران هم جزء ۷ کشور برتر فناوری پرتاب ماهواره و قرار دادن آن در مدار است. برای پرتاب ماهواره ۱۶دانش نیاز است٬ از ساخت سوخت جامد گرفته تا وزن ماهواره و اینکه ماهواره در مدار خودش قرار بگیرد و ... . این قدرت خودباوری ما است.

حجت الاسلام و المسلمین حقی خاطرنشان کرد: کشور های دارای فناوری پیشرفته هرگز علم خود را در اختیار ما قرار نداده اند و جوانان ما با اتکا بر تلاش و تحقیقات خود به اینجا رسیده اند.

دادستان مرکز استان در رابطه با فناوری هستهای ایران تصریح کرد: بعد از اعلام ایران مبنی بر ساخت سوخت هسته ای٬ دارندگان این فناوری موضع گیری کردند و گفتند این بلوف است اما وقتی از آن رونمایی کردیم رئیس جمهور آمریکا گفت؛ با چه حقی به این تکنولوژی رسیدید و چگونه این سانتیفیوژ ها را طراحی کرده اید. دانشمندان فیزیک هسته ای ما بصورت بومی آنها را طراحی کردند.

ایشان افزود: دشمنان ناجوانمردانه دانشمندان ما را ترور کردند و ما افراد بزرگی را از دست دادیم. این شهدا با دست خالی ما را به اینجا رساندند.

این مقام قضایی در رابطه با قدرت موشکی ایران اظهار کرد: برای چانه زنی در مسائل سیاسی کشور ها باید از ۲ پشتبانه برخوردار باشند. پشتبانه اقتصادی و پشتبانه نظامی٬ اینها باعث می شود کشور ها قدرت سیاسی داشته باشند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: امروز اگر کشوری قدرت اقتصادی نداشته باشد نمی تواند حرفی بزند و آن را سرکوب و تحقیر می کنند. کشوری که قدرت نظامی نداشته باشد هرگز نمی تواند چانه زنی سیاسی داشته باشد.امروز که گفته می شود ما گزینه روی میز داریم در جواب آنها می گوییم شما سالهاست که گزینه روی میز داشتید و ما هم گزینه های مختلفی روی میز داریم.

ایشان افزود: زمانی که اسرائیل بلوف احمقانه ای زد که نیروگاه های هسته ای ایران را می زنیم آقا فرمودند؛ قبل از اینکه کرد وخاک نیروگاه ما به زمین برسد حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد. شک نداشته باشید که اگر آنها جرات و جسارت حمله نظامی را داشتند تا به حال ۱۰۰ بار حمله کرده بودند. مطمئن باشید اگر از قدرت نظامی ما نمی ترسیدند تا امروز بارها به ما تجاوز می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حقی در ادامه اظهار داشت: ما رهبری داریم شجاع و با درایت٬ باور کنید وقتی صحبتهای بزرگان دنیا را در رابطه با مقام معظم رهبری می شنوم٬ افتخار می کنم که در جامعه ایران زندگی می کنم.

دادستان مرکز استان گلستان در رابطه با قدرت مرجعیت دینی خاطرنشان کرد: امام راحل به محمد رضا پهلوی گفت کاری نکن که تو را مانند پدرت از کشور بیرون کنیم، او گفت این آقا روح ا... چی می گوید و تمسخر کرد ٬ اما یک مرجع دینی متکی به خدا این اتفاق را ایجاد کرد.

 

ایشان ادامه داد: امروز سید حسن نصر ا... یک طلبه با تعدادی معدود از نیروهای حزب ا...، اسرائیل را که ادعای قدرت نظامی دارد را به زانو در آٖورده اند. ایشان وقتی به ایران امد دست مقام معظم رهبری را بوسسید و به جهانیان مقتدای خودش را معرفی کرد. خیلی از کشورها از انقلاب ما الگو گیری کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حقی افزود:دنیای غرب٬ استعمار و استعمار پیر انگلیس مدلی را همیشه پیاده می کند تا انقلابها را از مسیر خودشان منحرف کند. جلوی انقلابی را که نتوانند بگیرند مسیر آن را عوض می کنند. ایجاد یاس و تضعیف دستاوردهای انقلاب این ۲ روشی است که آنها استفاده می کنند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: آنها مردم را نا امید می کنند، آقا گرانی است٬ بله هست در دعوا حلوا پخش نمی کنند، خیلی چیزها را بدست آوردیم. تحریم بودیم ولی به خیلی از چیزها رسیدیم. آقا فرمودند؛ تحریم ها برای ما نعمت بود، بله نعمت بود .ما فهمیدیم که کسی جز خودمان به فکر ما نخواهد بود.

ایشان افزود: من بارها گفتم که جنگ امروز ما جنگ رسانه است. دشمنان جرات حمله نظامی را ندارند و همه اش بلوف است. این ترامپ هم بلوف می زند و می گوید از ما بترسید٬ ملت ما از بزرگتر از تو هم نترسیدند٬ تو که امروز داری تهدید می کنی، ۳۵ سال است که دنیا دارد عمل می کند. ۸ سال جنگ٬ بجه های ما گوشت و پوست و استخوان شدند ولی کوتاه نیامدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی درباره امنیت ایران اظهار کرد: به کشورهای حاشیه خودمان نگاه کنید ، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و.... در چه وضعیتی به سر می برند اما کشور ما در امنیت کامل است. سربازان امام زمان با خون دل این امنیت را برای ما ایجاد می کنند.

دادستان مرکز استان با اشاره به حدیث معصومین ادامه داد: دو نعمت است که تا از دست ندهید قدرش را نمی دانید٬ یکی سلامتی و دیگری امنیت.

ایشان افزود: دشمنان نمی توانند ازلحاظ نظامی آسیبی به ما بزنند، اما دغدغه ها در جنگ فرهنگی است. اگر حواسمان نباشد شاید بتوانند از لحاظ فرهنگی به ما آسیب بزند. الگوی اندولس٬ شهر هزار مناره که نتوانستند در آن رسوخ کنند و قدرت مردم نگذاشت وارد شهر بشوند، آنها باور های مردم را تغییر دادند و توانستند به آن شهر نفوذ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حقی اظهار داشت: ما بدهکار این مردم هستیم و هر چه تلاش کنیم و زحمت بکشیم باز هم نمی توانیم شکر گذار این ملت باشیم . ملتی که در زیر باران و با سرمای هوا به ندای رهبر خود لبیک می گویند و اینگونه وارد صحنه می شوند و جواب یاوه گویی های دشمنان را می دهند.

دادستان استان گلستان در آخر خاط نشان کرد: حفظ وحدت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر سایه ولایت فقیه الزامی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار