مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:
اولین مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولین جسمی - حرکتی استان گلستان با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در شهرستان گنبد کاووس افتتاح وراه اندازی شد.
کد خبر: ۳۷۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 11 February 2017
اولین مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولین جسمی - حرکتی استان گلستان با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در شهرستان گنبد کاووس افتتاح وراه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان در آئین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز توانبخشی غیردولتی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال،به عنوان نخستین مرکز شبانه روزی معلولین جسمی - حرکتی در استان گلستان راه اندازی می شود.

دکترابراهیم غفاری بابیان اینکه ظرفیت  اسمی این مرکز50 نفر معلول جسمی – حرکتی می باشد افزود: سازمان بهزیستی به ازای 33 نفر از این معلولان، مبلغ 168میلیون و 300 هزار ریال بصورت ماهیانه به این مرکز یارانه پرداخت می کند .

وی با اشاره به خدمات این مراکز شبانه‌روزی به معلولان شامل خدمات بهداشتی، مراقبتی، درمانی و توانبخشی گفت: در حال حاضر این مرکز تنها مرکز فعال شبانه‌روزی معلولین جسمی – حرکتی در سطح استان است و 11 مرکز توانبخشی معلولین جسمی – حرکتی دیگر نیز وجود دارد که بصورت روزانه  خدمات توانبخشی و آموزشی ارائه می دهند که 2 مرکز آن در شهرستان گنبد مستقر است.

ایشان در ادامه افزود: رویکرد سازمان بهزیستی طی سالهای اخیر تغییر نموده است و به دنبال این هستیم که مراکز شبانه‌روزی را به سمت روزانه سوق دهیم چراکه علاوه بر موضوع تحکیم بنیان خانواده و خدماتی که خانواده‌ها به معلول می‌دهند، در کنار آن خدمات روحی و روانی به این افراد در کانون گرم خانواده ها نیز وجود دارد.

دکتر غفاری در خصوص تعداد معلولین مراکز توانبخشی روزانه جسمی – حرکتی یادآور شد: 550 نفر معلول جسمی - حرکتی در 11 مرکز روزانه خدمات توانبخشی و آموزشی دریافت می کنند که سازمان بهزیستی برای 363 نفر ازاین عزیزان بیش از یک میلیارد و 234 میلیون ریال بصورت ماهیانه، یارانه  پرداخت میکند، بعبارتی دیگر، سازمان بهزیستی به ازای هر نفرازاین معلولین ماهیانه مبلغ 3میلیون 400 هزار ریال یارانه به مراکز پرداخت میکند.

 در ادامه رئیس اداره بهزیستی گنبد گفت: 6900 مددجوی تحت پوشش در این شهرستان وجود دارد که 1300 نفر آنان معلول جسمی و حرکتی هستند. محمدرضا شهمردادی افزود: این مرکز چهارمین مرکز شبانه روزی معلولین واولین مرکز شبانه روزی معلولین جسمی -حرکتی گنبدکاووس است و علاوه بر این گنبدکاووس 4 مجتمع خدماتی در مناطق شهری و روستایی نیز دارد.

شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و نرخ معلولیت در آن 2.14 درصد است که بالاترین درصد در استان گلستان محسوب می شود.

در این مراسم علاوه بر معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی گلستان، فرماندار ویژه و نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، شهردار و برخی اعضای شورای شهر حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار