با حضور وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی کشور؛
بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) بندرترکمن با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، فیروزی فرماندار، دکتر فاضل رییس علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی صبح افتتاح گردید.
کد خبر: ۳۷۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 07 February 2017
 بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) بندرترکمن با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، فیروزی فرماندار، دکتر فاضل رییس علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قدمت نیمی از تخت های بیمارستانی گلستان بیش از 50 سال و جایگزنی تخت های جدید ضروری است.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بهره برداری از پروژه های درمانی گفت: با وجود خدمات فراوان و زیربنایی بخش بهداشت و درمان گلستان ، این استان از لحاظ برخورداری از تخت های بیمارستانی در مضیقه شدید است و به حداقل هزار تخت جدید نیازمند است.

وی بیان کرد: بهره برداری از طرح های نیمه تمام و همچنین اجرای کامل پروژه های پیش بینی شده ، بخش زیادی از این کمبودها را برطرف خواهد کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ارتقای شاخص های سلامت در همه مناطق گلستان ، یکی از نیازهای ضروری و از جمله راهکارهای موثر و لازم برای رفع محرومیت ها است .

هاشمی بیان کرد : همچنین حمایت هر چه بیشتر مسوولان استانی و کمک های افزون تر دولت در افزایش سلامت مردم استان یک نیاز ضروری است .

وی بر لزوم پرداخت معوقات بیمه ها به وزارت بهداشت برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت : در حال حاضر در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت ،وزارت بهداشت 10 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بیمه ها 12 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکارند که کاهش هزینه های مردم و افزایش بیشتر پوشش های بیمه ای ، نتایج اجرای این طرح است و انتظار میرود با توجه به نتایج مطلوب و مورد اقبال مردم ، اجرای آن همچنان ادامه یابد .

وزیر بهداشت افزود : مردم از اجرای این طرح رضایت کامل دارند و نباید با بی توجهی به رفع نواقص و معایب آن مانند پرداخت نکردن مطالبات توسط بیمه ها ، موجب وارد شدن آسیب به مردم شد.

وی اظهار کرد : خوش قولی شرکت های بیمه در پرداخت مطالبات ، از عوامل اصلی نگهداری از این میراث ارزشمند دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وزیر بهداشت افزایش امید به زندگی مردم ایران در چند سال اخیر و کاهش مرگ و میر کودکان در بدو زایمان را از جمله نتایج اقدامات موثر و زیربنایی دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و سلامت دانست.

هاشمی بیان کرد : با وجود همه این اقدامات ، اعتقاد داریم در ارتقای شاخص های سلامت موفق نبوده و راه زیادی برای رسیدن به استانداردها داریم.

وی گفت: یکی از نیازهای اصلی رسیدن به استانداردهای سلامت ، همراهی و همکاری همه وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط است.

وزیر بهداشت بیان کرد : استانداردسازی اتومبیل ها ، سوخت خودروها ، خودداری از زد و خوردهای بی نتیجه سیاسی ، عمل به وعده ها و خوش اخلاقی در سیاست ، از جمله این راهکارها است.

گفتنی است این پروژه با كمك 500 میلیون تومانی يك خیّر سلامت به بهره برداری رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار