استاندار گلستان در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح:
استاندار گلستان اظهار کرد: امروز رشد توان نظامی جمهوری اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست و ما در راستای قدرت نظامی و موشکی ارتقا یافته ایم و موشک های ما بومی و تحت اختیار نیروهای داخلی است و با شناسه ایرانی تولید می شوند.
کد خبر: ۳۷۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 07 February 2017
استاندار گلستان اظهار کرد: امروز رشد توان نظامی جمهوری اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست و ما در راستای قدرت نظامی و موشکی ارتقا یافته ایم و موشک های ما بومی و تحت اختیار نیروهای داخلی است و با شناسه ایرانی تولید می شوند.

دکتر حسن صادقلو، استاندار گلستان در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گلستان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، تصریح کرد: حقیقت این است که انقلاب اسلامی نتایج پرباری از انوار حق را برای میهن اسلامی ایران و به تبع آن جهان اسلام و دنیا هدیه آورده است.
 
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را تحفه الهی برشمرده بودند، افزود: انقلاب اسلامی یک تحفه الهی بود که به مردم ایران عطا شد و به تبع این انقلاب، نتایج زیادی برای ملت ایران به بارآمد.

استاندار یکی از این نتایج را خودی شدن قوای نظامی دانست و گفت: اینکه قوای نظامی که آن روزها با راهبری شاه نمی توانستند در مسیر ملت حرکت کنند، به سوی ملت آمدند و در خدمت انقلاب و خود اتکایی ملت قرار گرفتند.

وی با اشاره به ادعای قدرت نظامی برتر در دوران رضا شاه اظهار کرد: با آنهمه ادعا در سوم شهریور 1320 روس و انگلیس کشور را اشغال کردند،رضا شاه به آنان خیرمقدم گفت و با کمترین تقابلی کشور توسط نیروهای استمعارگر اشتغال شد.

دکتر صادقلو با بیان اینکه کشور در آن زمان وابستگی محض به آمریکا داشت، افزود: در سال 1977 بیش از 35 هزار مستشار نظامی در کشور حضور داشتند که بعدها به 45 هزار نفر رسید. بدون اجازه این مستشاران، نیروهای متخصص و مهندسین ما اجازه هیچ کاری را نداشتند.

وی گفت: در شرایط اولیه انقلاب که خیلی چیزها سروسامان نداشت، خیلی از وابستگان ارتش را کنارگذاشته و فراری شده بودند اما بدنه مانده بود و به ملت پیوست و اساساً صدام با همین تحلیل و با گزارش هایی که از وضعیت قوای نظامی ایران به او داده بودند تصمیم به حمله به ایران گرفت اما ارتشیان وسپاهیان و قدرت های نظام و انتظامی ما با مدیریت الهی امام(ره) در صحنه ایستادند.

استاندار با اشاره به مقوله خودباوری ملت ایران اظهار کرد: در سال62 که خیلی چیزها باید از خارج وارد می شد، توانستیم با ظرفیت آن روز کاتیوشا بسازیم و کم کم از دوران مدیریت امام (ره) و به ویژه در زمان رهبریت مقام معظم رهبری به شدت در راستای توان نظامی متحرک شد و امروز توانسته ای به توان بالای نظامی و حتی ساخت پهباد برسیم.

به گفته وی، اگر دستاوردهای انقلاب در بخش دفاعی و نظامی با قبل انقلاب مقایسه شود، خواهید دید که یک معجزه در این زمینه اتفاق افتاده است.

دکتر صادقلو خاطرنشان کرد: امروز در طراحی، تولید آرایه ها، سامانه ها، سیستم ها و جنگ افزارها از قدرت بزرگ و توان خودکفایی بالایی برخورداریم که جزو مسائل مهم کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: امروز ما از این جهت دقیقا قدرت بزرگی را در راستای تولیدات موشکی داریم، موشک های ما بومی و تحت اختیار نیروهای داخلی است و با شناسه ایرانی تولید می شود.
استاندار یکی از مهم ترین ویژگی های نیروهای نظامی را تربیت و وجود انسان های ایمانی و الهی برشمرد و گفت: موشک و آهن مهم است اما آهنین شدن نیروهای نظامی مهم تر است. دشمن امروز ترسش از موشک ها نیست بلکه ترسش از ایمانی شدن ماست.

وی با بیان اینکه سربازان نباید از کنار براحتی بگذرند، افزود: اگر این دوره را مدیریت کنیم شاید در همین دوسال بتوانیم، صیادها، ستاری ها، کلاهدوزی و شهید بابایی ها بسازیم. دوره سربازی دوران سازندگی است که اگر خوب مدیریت شود در زندگی تأثیر ساختاری ایجاد می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار