همزمان با دهه مبارک فجر
همزمان با دهه مبارک فجر نخستین مرکز تکثیر بچه میگو با حضور مدیر کل شیلات گلستان، فرماندار شهرستان گمیشان و اعضای شورای اداری این شهرستان در مجتع پرورش میگو گمیشان کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۳۷۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 07 February 2017

همزمان با دهه مبارک فجر نخستین مرکز تکثیر بچه میگو با حضور مدیر کل شیلات گلستان، فرماندار شهرستان گمیشان و اعضای شورای اداری این شهرستان  در مجتع پرورش میگو گمیشان کلنگ زنی شد.
مدیر کل شیلات استان در مراسم متمرکز افتتاح پروژه های شیلاتی استان در شهرستان گمیشان گفت: نخستین مرکز تکثیر بچه میگو با تولید سالانه 100 میلیون قطعه، با هزینه ای بالغ بر 10000 میلیون ریال اعتبار و اشتغال زایی 30 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم، جهت تامین بچه میگو مورد نیاز استان، در حال احداث می باشد. مهندس سید جواد قدس علوی با بیان اینکه از مجموع 9 پروژه شیلات در دهه مبارک فجر امسال در سطح استان، که با اعتبار بالغ بر 110 میلیارد ریال و با اشتغال زایی 350 نفر احداث شده است،  5 پروژه پرورش و تکثیر میگو در شهرستان گمیشان و با اعتبار شخصی بالغ بر 83 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی  شد ، بیان داشت: با راه اندازی مرکز تکثیر بچه میگو در گمیشان از این پس نیاز استان به واردات بچه میگو از استانهای جنوبی کشور رفع خواهد شد.
وی افزود: با احداث مرکز تکثیر، چرخه تولید میگو در استان (تکثیر بچه میگو، پرورش میگو و مولد سازی میگو) کامل گردیده که این مرکز به عنوان حلقه ای از زنجیره تولید میگو در استان در کنار کارخانه های فرآوری و بسته بندی چرخه فعالیتی میگوی گلستان را کامل تر خواهد کرد و از این پس  وابستگی به دیگر استان های کشور در این زمینه وجود نخواهد داشت. قدس علوی ایجاد اشتغال را رویکرد مهم پروژه های اقتصادی اداره کل شیلات دانست و افزود: با راه اندازی این مرکز و افتتاح 4 پروژه دیگر در شهرستان گمیشان مجموعا برای بیش از  280 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.
گفتنی است در دولت تدبیر و امید در  سال جاری 240 میلیارد ریال در حوزه شیلات بابت ایجاد زیرساختهای مجتمع میگو در شهرستان گمیشان مصوب  گردیده  است که نسبت به سال گذشته که 38 میلیارد ریال بوده که بالغ بر 600 درصد افزایش اعتبار در این زمینه خواهد داشت. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار