رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت:
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۳۸۸ فقره پرونده با تلاش های قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف استان سازش شد.
کد خبر: ۳۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 05 February 2017
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۳۸۸ فقره پرونده با تلاش های قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف استان سازش شد.

احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در نشستی خبری با برخی از اصحاب رسانه استان از سازش بیش از 33 درصد پرونده های وارده از ابتدای سال جاری تاکنون در شوراهای حل اختلاف گلستان خبر داد.
 
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش شوراها در کاهش پرونده ‌های ورودی به محاکم قضایی، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 68 هزار فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که تا پایان دی ماه 67 هزار و 329 پرونده مختومه شده است.
 
جعفری افزود: با توجه به کثرت پروندهای وارده به شوراهای حل اختلاف، اعضا و دبیران باید نهایت امانتداری، دقت و سرعت را در رسیدگی ها اعمال کنند تا حق هیچ شخصی در این نهاد تضییع نشود.
 
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: شهرستان های گرگان و داشلی برون به ترتیب بیشترین و کمترین میزان وارده و مختومه را درمدت زمان ذکر شده به خود اختصاص دادند.
 
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در پایان، اشاعه فرهنگ صلح و سازش، کاهش مراجعه به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و فصلی به صورت کدخدا منشی، جلوگیری از اطاله دادرسی و ...را از جمله مزایای شوراهای حل اختلاف برشمرد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار