رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد:
هاشمیان از خلع ید 6 میلیون و 350 هزارمترمربع اراضی ملی گلستان خبرداد و گفت: این زمین های جنگلی و مرتعی با حکم دادگاه های گلستان از ابتدای امسال تا پایان آذر از دست متجاوزان خارج شد و به منابع طبیعی بازگشت .
کد خبر: ۳۷۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 04 February 2017
رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید 6 میلیون و 350 هزارمترمربع اراضی ملی گلستان خبرداد و گفت: این زمین های جنگلی و مرتعی با حکم دادگاه های گلستان از ابتدای امسال تا پایان آذر از دست متجاوزان خارج شد و به منابع طبیعی بازگشت .

وی گفت: کارشناسان ارزش زیست محیطی این زمین ها را بیش از 200 میلیارد تومان برآورد کرده اند و  بیش از 3 میلیون مترمربع از این زمین ها جنگلی و بقیه مرتع بود .

هاشمیان بار دیگر با تاکید بر نگاه حمایتی دستگاه قضایی از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت : خوشبختانه با اقدامات قاطع روسا و دادستان های استان در برخورد با دست اندازان به بیت المال ، مردم نیز در این زمینه حساس شده اند به گونه ای که بسیاری از این خلع ید ها در پی گزارش های مردمی انجام شده است .

این مقام قضایی استان در ادامه اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و دست اندازی به زمین های ملی و منابع طبیعی ، مدیران دستگاه های متولی این بخش را ترغیب کرده ایم تخلفات را در کوتاه ترین زمان ممکن گزارش کنند تا در همان ابتدای امر جلوی دست اندازی و ساخت و سازها گرفته شود.

هاشمیان تصریح کرد: البته دادستان ها نیز موظف شدند که در بعضی از جرائم منتظر شکایت نمانند و خودشان وارد عمل شوند.

گلستان 452 هزار هکتار جنگل و 862 هزار هکتار مرتع دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار