رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد:
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر و در پی رونق دوباره تولید در گلستان، جشن رونق تولید در شهرک صنعتی آق قلا برگزار شده است.
کد خبر: ۳۷۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 04 February 2017
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر و در پی رونق دوباره تولید در گلستان، جشن رونق تولید در شهرک صنعتی آق قلا برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در مراسم جشن رونق تولید که با حضور معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان، فرماندار شهرستان آق قلا ، مدیر امور شعب بانک های ملی و کشاورزی استان ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان و شهرستان آق قلا و فعالان اقتصادی شهرستانهای گرگان و آق قلا در محل مرکز کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا برگزار گردید ،گفت : امید عامل اصلی رشد اقتصادی کشور طی دولت یازدهم بود و این امید بود که تولید کشور را از رشد منفی بسمت رشد اقتصادی 3 درصد در سال 94 سوق داد و برنامه دولت این بود که این رشد در سال 95 به بالای 7 درصد برسد ، که متاسفانه عواملی همچون کاهش شدید قیمت جهانی نفت که نقش مهمی در اقتصاد کشورهای زیادی از جمله ایران دارد ، مانع از تحقق آن شد.

 حسینقلی قوانلو گفت : کاهش قیمت نفت باعث کاهش ارزش پول بسیاری از کشورها در برابر دلار گردید ، بعنوان مثال کشورهای ونزوئلا شاهد کاهش 500 درصدی ، آذربایجان 130 درصدی ، قزاقستان و ترکمنستان 100 درصدی ، روسیه و ترکیه 87 درصدی و اتحادیه اروپا 26 درصدی ارزش پولشان نسبت به دلار بودند و در این بین ایران با دلار 3815 تومانی کاهش 20 درصدی ارزش پولی را شاهد بود .

 به گفته وی ، رشد اقتصادی کشور در سال 94 علی رغم همه تحریمها از رشد منفی خارج و به مثبت 0.9 درصد رسید و این رشد در شش ماهه نخست سالجاری به 7.4 رسیده است .

 قوانلو افزود : رشد اقتصادی در گروه صنعت در شش ماهه ابتدایی سالجاری 9.2 درصد بود و این در حالی است که تازه چند ماهی است که از برداشته شدن تحریمها و اجرای برجام می گذرد و یقینا ادامه این روند نوید روزهای بسیار خوبی را برای کشور می دهد .

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، گفت : با اجرایی شدن برجام امروز هزینه های حمل و نقل و بیمه به یک سوم قبل از اجرای برجام کاهش یافته و هزینه های نقل و انتقال پول هم بشدت کاهش یافته است .

 وی گفت : امروز علی رغم این که بنا به اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی همچنان با بانک های بزرگ دنیا جهت مراودات پولی مشکل داریم ، لیکن مراودات مالی با بانک های دیگر براحتی انجام می شود ، بعنوان مثال شرکت یاس پلاست گلستان برای مراودات تجاری با کشور کانادا 2.7 میلیون یورو گشایش LC نموده است .

 قوانلو ادامه داد : امروز رشد صادرات نفتی کشور 2.5 برابر شده و اگر می توانیم براحتی به طرحهای عمرانی کشور تزریق نقدینگی کنیم بخاطر همین رشد صادرات نفتی است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار