کد خبر: ۳۶۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳ 25 January 2017

اهمیت و توجه به نیازهای روستاییان در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه های اصلی مدیران و تصمیم  گیران کشور بوده است.

 

اما با گذشت سالیان متمادی هنوز سهم جوامع روستایی در توسعه و پیشرفت پایین بوده است و عمده ساکنین روستاها با مشکلات خاصی گذران زندگی می کنند.

 

از این رو در استان لرستان نیز مشکلات روستاها و روستانشینان زیاد است و تاکنون وزارتخانه ها نتوانسته اند حتی رضایت نصبی این طیف گسترده و تاثیر گذار جامعه را برای خود کسب کنند.

 

یکی از مطالبات جدی و مهم روستاییان ساخت اماکن ورزشی است، تا جوانان و نوجوانان بخشی از اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.

 

اما در این میان بسیاری از روستاها هستند که از حداقل های ورزشی نیز عاجزند و مسئولانی که هر ساله با وعده هایی آنان را دلگرم می کنند...

 

اماکن ورزشی که می توان در قالب سیاست های حمایتی دولت و بودجه سنواتی، توسعه ورزش روستایی را مورد حمایت قرار گرفته شود، زیرا در صورت وجود آن تاثیر مثبتی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز بر جای خواهد گذاشت.

 

خواسته اهالی روستاهای بازوند از شهرستان رومشکان ما را در این وا داشت که از زبان خودشان مطالبات شان را به گوش متولیان برسانیم.

 

روستاهای بازوند در بخش مرکزی شهرستان رومشکان قرار دارند با 12 هزار نفر جمعیت فاقد سالن  ورزشی اند. این را "میثم" از اهالی آنجا به خبرنگار ما می گوید.

 

وی عنوان می کند: خیرین بومی برای اهدای زمین چند سال پیش اعلام آمادگی کرده اند ولی تاکنون به این خواسته ما توجهی نشده است.

 

میثم می گوید: جوانان روستاهای بازوند مجبورند جهت استفاده از اماکن ورزشی در ساعات پایانی شب با صرف هزینه های ایاب ذهاب خود را به شهر رومشکان برسانند و ساعاتی را به ورزش اختصاص دهند.

 

این جوان روستایی اظهار می کند: همن مشکلات و نبود سالن برای اهالی باعث دلسردی جوانان و گرایش به سمت تفریحات نامناسب در آنان شده است. 

 

وی به سفر 3 سال پیش استاندار اشاره می کند و خاط نشان می سازد: آقای استاندار در جمع مردم بازوند قول داد روستاهای بازوند به عنوان یک بخش مجزا، از بخش مرکزی رومشکان جدا شود و صاحب شهرداری بخشداری و... شود ولی تاکنون یکی از این وعده هامحقق نشده است.

 

یکی دیگر از هالی روستاهای بازوند به خبرنگار سفیر افلاک گفت: ما حدود 7 دهیاری داریم و پیگیر مشکلات هستند، اما تاکنون نتوانسته اند به رغم پیگیری های فروان وعده های مسئولان را اجرایی کنند.

 

وی در حصوص علت ناکامی دهیاران بازوند می گوید: الان توجه هات به سمت مرکز شهرستان (مرکزی)و بخش سوری هست. چرا که بخش سوری نیز زادگاه نماینده مردم شهرستان در مجلس است!

 

این جوان روستایی ادامه داد: ساکنان مرکز شهرستان نیز انتظار دارند تمام امکانات به اونجا تعلق بگیرد و تا حد ممکن مسئولان اینجا نیز نیز عمدتاً مطالبات شهروندان رومشکان را پیگیری می کنندو کمتر به خواسته های ما عمل می کنند.

 

وی عنوان می کند: مسئولان محلی شهرستان حتی کمتر به  بازوند می آیند و  تمام تمرکز و جلسات مردمی و مصوبات در موردبخش سوری و خود مرکز شهرستان است.



 

این جوان روستایی با بی عدالتی خواندن برخی تصمیمات عنوان کرد: سال پیش مصوبه و بودجه یک سالن ورزشی به اهالی ما اختصاص یافت؛ ولی همین آقایان مدیر و تصمیم گیر آن را به مرکز شهرستان اختصاص دادند که در مجارت آن سالنی به فاصله 200 متر از قبل وجود داشت.

 

سفیر افلاک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار