یک زن بمب گذار انتحاری و عضو گروه تروریستی بوکوحرام حادثه تروریستی 13 ژانویه (24 دی) درحالی خود را منفجر کرد که یک کودک را نیز بر پشت خود حمل می کرد.
کد خبر: ۳۶۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 25 January 2017
 یک زن بمب گذار انتحاری و عضو گروه تروریستی بوکوحرام حادثه تروریستی 13 ژانویه (24 دی) درحالی خود را منفجر کرد که یک کودک را نیز بر پشت خود حمل می کرد.
 
خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از کانوی نیجریه به نقل از سازمان امداد این کشور اعلام کرد که اسناد و گزارش های تصویری حادثه تروریستی ماداگالی در ایالت اداماوا در شرق نیجریه نشان می دهد آن زن بمب گذار عضو گروه تروریستی بوکوحرام بوده و در اقدامی نادر یک نوزاد را نیز با خود به کام مرگ برد.
 
آداماوا سعد بلو مدیر سازمان ملی مدیریت بحران نیجریه نیز ابراز تردید کرد از اینکه آیا تروریست های بوکوحرام از این روش به عنوان یک سازوکار و تاکتیک جدید برای فرار از کنترل های امنیتی استفاده کرده باشند.
 
بر همین اساس دولت نیجریه امروز هشدار داد که در پی حملات انتحاری 13 ژانویه به یک پست ایست و بازرسی و ایستگاه اتوبوس که در آن دو نوزاد شیرخواره و چهار غیرنظامی دیگر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شده بودند، تروریست ها از نوزادان برای عبور از پست های بازرسی استفاده کردند.
 
در 16 ژانویه (27 دی) نیز دختری جوان که کودکی همراه خود داشت، جلیقه انفجاری خود را در دانشگاهی در ایالت بورنو منفجر کرد. در این حمله دست‎کم چهار نفر، ازجمله یک استاد دانشگاه، کشته شدند.
 
براساس گزارش ها، همین زنان در اول ماه دسامبر 2016 (11 آذرماه) نیز در حمله ای مشابه اما بدون کودک شیرخواره در ماداگالی، 45 نفر را از پای در آورده بودند.
 
گروه تروریستی بوکوحرام که از سال 2009 در شمال نیجریه ظهور کردند بارها در عملیات های انتحاری از زنان و دختران نوباوه برای نیل به اهداف نظامی تروریستی خود به ویژه در حمله به مساجد، بازار، مدارس و کلیساها سود جسته است و شهروندان غیرنظامی زیادی را نیز به کام مرگ برده است.
 
هفته گذشته بود که حتی ابوبکر شکائو، سرکرده بوکوحرام برای نخستین بار اقرار کرد که بارها از زنان و دختران برای اهداف خود استفاده کرده است، این درحالی است که در سبک جدید حملات انتحاری کودکان و شرخوارگان هیچ درکی از مرگ و کشته شدن برای اهداف نظامی ندارند.
 
پس از بررسی حملات تروریستی مختلف، مشخص شد ترویست های زن در هنگام عبور از ایست بازرسی ها، نوزادانی را در آغوش می گیرند تا مأمورین آن‎ها را غیرنظامی تلقی کنند.
در سال 2015 میلادی چهار زن سعی در اجرای حملاتی دیگر در شهر ماداگالی داشتند. 2 تن از آن‎ها در ایست‎ بازرسی شناسایی شدند، اما 2 تن دیگر که نوزادانی را در آغوش داشتند، موفق به عبور از ایست و اجرای حملات انتحاری خود شدند.
 
خشونت های هشت ساله بوکوحرام هم‌پیمان گروه تروریستی داعش و القاعده در نیجریه موجب کشته شدن حدود 15 هزار نفر و آواره شدن بیش از 2 میلیون نفر شده است.
 
در ماه‎های اخیر، نیروهای ارتش و مبارزان غیرنظامی در نیجریه با جلوگیری از ورود مهاجمان به مناطق پرجمعیت، موفق به خنثی کردن چندین حملۀ تروریستی ازجمله حملات انتحاری شدند.
 
البته تروریست‎ها نیز در واکنش به اقدامات دولت، حملات خود را افزایش داده‎‏اند.
 
 ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار