رئیس فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران:
رئیس فدراسیون ورزش سه گانه کشور گفت: فدراسیون سه گانه آمادگی دارد در صورت حمایت مسئولان استانی، میزبانی مسابقات بین المللی را به استان لرستان واگذار کند.
کد خبر: ۳۶۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 24 January 2017
به گزاش خبرگزاری  تابناک لرستان ؛محمد علی صبور روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی سه گانه لرستان در سالن اداره کل ورزش و جوانان لرستان  افزود: با توجه به ظرفیت های بالای ورزش لرستان، این استان را پایگاه قهرمانی غرب آسیا و خاورمیانه در نظر گرفته ایم و در صورت حمایت مسئولان میزبانی مسابقات بین المللی به این استان داده می شود.
وی ادامه داد: ورزشکاران استان لرستان به رغم وجود مشکلات و کمبودها در بخش های مختلف، مدال های خوبی برای کشور کسب کرده اند.
صبور گفت: ورزش سه گانه سنگین ترین ورزش در دنیا است چراکه از نظر استقامت، سرعت و قدرت توان بالایی را می طلبد اما در شروع این ورزش، ورزشکاران لرستانی مقام های خوبی کسب کردند.
وی افزود: در 2 سال اخیر ورزش سه گانه استان لرستان افت کرده است لذا باید اقدامات لازم برای پیشرفت این رشته ورزشی انجام شود.
وی به کمک 50 میلیون ریالی فدراسیون ورزش های سه گانه به هیات سه گانه لرستان اشاره کرد و گفت: بیشترین رقم را به لرستان اختصاص داده ایم و انتظار داریم در سال آینده برای مسابقات مختلف در پنج رده سنی مقام کسب کنند.
وی به برگزار نشدن لیگ ورزش سه گانه کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: تنها سه تیم اعلام آمادگی کرده بودند که با این شرایط ابرگزاری لیگ را لغو کردیم.
رئیس فدراسیون ورزش سه گانه کشور در خصوص وضعیت مالی فدراسیون در 2 سال گذشته گفت: 9میلیارد و 800 میلیون ریال بودجه ورزش های سه گانه در سال گذشته بود که تنها 6میلیاردو 200میلیون ریال آن پرداخت شده است.
صبور در ادامه به بیمه ورزشکاران سه گانه اشاره کرد و افزود: ورزشکاران در این رشته ورزشی باید از بیمه هر سه رشته ورزشی برخوردار باشند چرا که سلامت آنان در این رشته های ورزشی باید تایید شود.
وی گفت: ورودی هر ورزشکار برای هر دوره کلاس های ورزشی در لرستان به صورت رایگان توسط فدراسیون تامین می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه کمتر از 200ورزشکار سازمان یافته در این رشته ورزشی فعالیت می کنند، گفت: با توجه بیشتر به این رشته ورزشی و حمایت مالی ورزشکاران پیشرفت در ورزش های سه گانه را شاهد خواهیم بود.
علی یاور عزیزپور با اشاره به هزینه های بالای این رشته ورزشی گفت: ورزشکاران با امکانات کم در حال فعالیت هستند و تلاش برای هم راستا بودن با فدراسیون برای پیشبرد این رشته ورزشی در دستور کار است.
علی‌یاور عزیزپور در مجمع انتخابات هیأت سه‌گانه گفت: هر رشته ورزشی برای پیشرفت باید با فدراسیون و اداره کل استان تعامل داشته باشد و این موضوع ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه لرستان پیشینه خوبی در سه‌گانه دارد، اضافه کرد: با وجود کمبود امکانات، همواره لرستانی‌ها در این رشته‌ی ورزشی حرف برای گفتن داشته‌اند و انتظار داریم هیأت جدید با کمک مالی فدراسیون، اداره کل و همچنین آورده خودش از طریق اسپانسر، بتواند روند رو به رشدی داشته باشد و ورزشکاران بدون دغدغه‌ی مالی فعالیت کنند.

عزیزپور با بیان اینکه هیأت پیشین عملکرد خوبی داشت اما به لحاظ تعداد ورزشکارهای سازمان‌یافته افت کرد، یادآور شد: در حال حاضر ورزشکارهای سازمان‌یافته این هیأت کمتر از 200 نفر هستند و باید هیأت جدید برای افزایش این آمار توجه جدی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه روسای هیأت‌ها باید برای پیشرفت از هیچ تلاشی دریغ نکنند، افزود: اگر شخص رئیس هیأت شود و کار خاصی انجام ندهد هیچ فایده‌ای ندارد و عذر او را می‌خواهیم. ما به رئیسی احتیاج داریم که همواره پیگیر امور هیأت باشد.

همچنین محمدعلی صبور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشته ورزشی سه گانه سنگین ترین ورزش در بین همه ورزش های دنیا است چراکه شامل ورزش های استقامتی، سرعتی و قدرتی می شود، اظهار داشت: در استارت اولیه ای که این ورزش در لرستان داشت ورزشکاران توانستند مقام اول را در کشور کسب کنند و این نشان می دهد پتانسل بسیار بالایی در بین جوانان لرستانی در این رشته ورزشی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ۲ تا ۳ سال اخیر این رشته ورزشی در لرستان افت پیدا کرده اما امیدوارم با کمک ها و اراده ورزشکاران شاهد ارتقاء این ورزش در استان باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در سال آینده انتظار دارم در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان لرستان مقام قهرمانی بگیرد.

صبور با اشاره به اینکه قرار بود لرستان به عنوان پایگاه غرب آسیا در رشته سه گانه انتخاب شود، گفت: باید دردمندانه بگویم که ما به دنبال این بودیم لرستان به عنوان پایگاه قهرمانی آسیا و خاورمیانه در رشته سه گانه معرفی شود اما مسئولین از این موضوع حمایت نکردند.

وی با بیان اینکه دریاچه کیو بسیار جای مناسبی برای برگزاری مسابقات سه گانه است، تصریح کرد: مسابقات لیگ رشته سه گانه نیز چندبار در خرم آباد برگزار شده و در این مسابقات شاهد استقبال مردم و مهمان نوازی آنها بودیم.

رئیس فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه استاندار و شهردار می توانستند در این قضیه وارد عمل شوند، افزود: لرستان یک موقعیت بین المللی دارد و ما نیز می خواهیم این استان به عنوان پایگاه غرب آسیا معرفی شود اما از سوی مسئولین استقبالی نشده است و ما هنوز هم آمادگی لازم برای این امر را داریم.

صبور یادآور شد: متاسفانه اراده ای از سوی مسئولین استان برای برگزاری مسابقات بین المللی وجود نداشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه لرستانی ها در اولین مسابقاتی که در ورزش سه گانه شرکت کردند توانستند مقام کسب کنند و این در حالی بود که فقط چند ماه از راه اندازی هیئت سه گانه در لرستان می گذشت، اظهار داشت: این امر نشان می دهد ورزشکاران لرستانی در ورزش سه گانه پتانسیل بالایی دارند و بدن تنومند و محیط سالمی که لرستانی ها در آن زندگی می کنند علت این موضوع است.

وی تصریح کرد: از آقای بهرامی رئیس سابق هیئت ورزش سه گانه لرستان تشکر می کنم که با امکانات کم زحمات خود را در این حوزه کشیدند.

رئیس فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در فدراسیون مشکلاتی داریم و نتوانستیم امسال مسابقات لیگ ورزش سه گانه را برگزار کنیم، افزود: برای برگزاری مسابقات لیگ هزینه ورودی تیم ها را حذف کردیم و فقط خواستیم هزینه کادر داوری را بین تیم های شرکت کننده تقسیم کنند اما تنها سه تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند و در نهایت نتوانستیم مسابقات لیگ را برگزار کنیم.

صبور با تاکید بر اینکه در این دو سال اخیر بدترین شرایط مالی را در فدراسیون داشته ایم، ادامه داد: سال گذشته ۹۸۰ میلیون تومان بودجه فدراسیون را بستند و از این مقدار ۶۲۰ میلیون تومان تخصیص دادند و ۳۵۰ میلیون تومان آن را کسر کردند و برای تقدیر از ورزشکاران هزینه کردند.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار به طور مساوی از همه فدراسیون ها کم شد، گفت: کم کردن این بودجه به فدراسیون های فوتبال و والیبال ضربه نمی زند اما برای فدراسیون سه گانه که منبع درآمدی ندارد ایجاد مشکل کرد.

رئیس فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی ورزش سه گانه در قشم در اسفندماه سال جاری اظهار داشت: از خانم ماریسول کاسادا رئیس اتحادیه جهانی ورزش سه گانه برای حضور در این مسابقات دعوت کرده ایم و امیدواریم با حضور ایشان وضعیت ورزش سه گانه بانوان کشور نیز ارتقاء یابد.

صبور یادآور شد: سال آینده مسابقات ورزش سه گانه بانوان را نیز راه اندازی می کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار