رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در دیدار با هیئت بازرگانی و اقتصادی کشور آلمان :
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان در جلسه نمایندگان تجاری و بازرگانی آلمان با مدیران ، مسئولین دستگاههای اجرایی و فعالین اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ، گفت : بعد از اجرایی شدن برجام فرصتهای خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی وشرکتهای خارجی ایجاد شد و استان گلستان بخاطر شرایط ویژه در زمینه های اقتصادی آمادگی جذب سرمایه گذار را دارد .
کد خبر: ۳۶۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 23 January 2017
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان در جلسه نمایندگان تجاری و بازرگانی آلمان با مدیران، مسئولین دستگاههای اجرایی و فعالین اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان، گفت: بعد از اجرایی شدن برجام فرصتهای خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی وشرکتهای خارجی ایجاد شد و استان گلستان بخاطر شرایط ویژه در زمینه های اقتصادی آمادگی جذب سرمایه گذار را دارد.

وی افزود : ازهمه مهمتراینکه، استان گلستان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته که خلیج فارس را  از طریق مسیر ریلی به کشورهای آسیای میانه  وصل نموده و در استان گلستان این مسیر به منطقه آزاد اینچه برون ختم میشود ، که وجود منطقه آزاد اینچه برون فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی خواهد بود.

قوانلو گفت: با توجه به ظرفیتهای کشاورزی و تولید محصولات دام و طیور در استان ، شرکتهای خارجی از جمله شرکتهای آلمانی می توانند در منطقه آزاد در زمینه احداث صنایع مرتبط سرمایه گذاری داشته و برای صادرات به روسیه و آسیای میانه از این مسیر استفاده کنند ، زیرا یکی از شرایط ما برای سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران این است که باید محصولات تولیدی صادر شود و استان گلستان هم بخاطر قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب مکان بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت ،معدن و تجارت آماده هر گونه همکاری برای آماده سازی جهت جذب سرمایه گذاران و مشارکت در امر توسعه صادرات می باشد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

قوانلو در پایان از هیئت آلمانی خواست تا با بازدید از صنایع و واحدهای تولیدی استان از نزدیک با توانمندیهای استان آشنا شده و اظهار امیدواری نمود، این ارتباطات ادامه یافته تا منجر به نتایج مطلوب و ملموس گردد 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار