فرماندار بندرترکمن گفت:
فرماندار بندرترکمن گفت که به مناسبت دهه مبارک فجر 40 پروژه با 530 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان کلنگ زنی یا افتتاح می شود که مهمترین آنها بهره برداری از طرح آبرسانی (آب شیرین کن) به این منطقه با 300میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
کد خبر: ۳۶۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 23 January 2017
 فرماندار بندرترکمن گفت که به مناسبت دهه مبارک فجر 40 پروژه با 530 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان کلنگ زنی یا افتتاح می شود که مهمترین آنها بهره برداری از طرح آبرسانی (آب شیرین کن) به این منطقه با 300میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

عبدالحکیم فیروزی در گفت وگو با ستاد خبری دهه فجر استان اظهار داشت که طرح های امسال شامل 19 پروژه در بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال و 21 مورد عمرانی است.

وی؛ اعتبارات پروژه های عمرانی را 120 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در بخش اقتصادی علاوه بر پروژه آبرسانی، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهرستان نیز با 60 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

فیروزی اشتغال ایجاد شده از محل پروژه های دهه فجر بندرترکمن را 274 نفر اعلام کرد و گفت: بازار ماهی‎فروشان احداثی از سوی شهرداری بندرترکمن با 38 میلیارد ریال هزینه نیز به این مناسبت افتتاح می شود.

وی؛ بهره برداری از پروژه آب‎ شیرین‎کن را در راستای رفع مشکل آب روستاهای شهرستان بیان کرد و گفت: برخی از روستاهای بندرترکمن برای تامین آب در مضیقه هستند که بهره برداری از این پروژه به رفع مشکلات این مناطق کمک خواهد کرد.

فرماندار بندرترکمن همچنین گفت که 81 برنامه به صورت روزشمار در ایام الله دهه فجر در شهرستان بندر ترکمن برگزار خواهد شد.

وی در ادامه روستاها را در اولویت فعالیت ها و توسعه شهرستان بیان کرد و پیگیری مستمر برای آسفالت معابر روستایی و تامین خدمات مخابرات و برق در حال انجام است.

معاون فرماندار بندرترکمن مرداد امسال از پیشرفت 90 درصدی طرح آب شیرین کن شهرستان خبر داده بود.

به گفته سید صادق شیرنگی؛ با به نتیجه رسیدن این سرمایه گذاری عظیم و راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن، بخشی از مشکلات تامین آب شهرستان های ترکمن و گمیشان مرتفع خواهد شد.

طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان با استفاده از آب های غیر متعارف و لب شور به روش با BOO با مشارکت شرکت رعد آب جنوب اجرا شد.

تاسیسات کلی مجتمع شامل سه بخش تاسیسات آبگیری، پیش تصفیه و نمک زدایی و انتقال آب شرب می باشد.

به گفته شیرنگی؛ تاسیسات آب شیرین کن 7500مترمکعب آب به منابع آبی گمیشان و ترکمن اضافه می کند.

استان گلستان در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی با بحران کمبود آب و خشکسالی مواجه شده است که رفع این مشکل نیازمند مصرف بهینه در بخش کشاورزی و خانگی و نیز یافتن راهکارهایی برای تامین منابع آبی از جمله راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن می باشد.

بندرترکمن در شمال غرب استان گلستان و در حاشیه جنوب شرقی دریای خزر واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار