معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار تدوین سند توسعه تئاتر استان شد و گفت: با این اقدام می توان آینده خوبی برای جامعه تئاتر استان متصور بود.
کد خبر: ۳۶۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 22 January 2017
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار تدوین سند توسعه تئاتر استان شد و گفت: با این اقدام می توان آینده خوبی برای جامعه تئاتر استان متصور بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قاسم قندهاری در نشست با جامعه پیشکسوتان عرصه نمایش که از سلسله نشست ها با مشارکت انجمن نمایش استان بود، افزود: تعیین برنامه های راهبردی و اولیت و الزامات، تدوین طرح های ارتقاء اقتصاد تئاتر (مجموعه برنامه هایی که می توان در راستای جذب مخاطب تدارک دید) از برنامه های پیشنهادی، در سند توسعه تئاتر استان است.

وی ادامه داد: امروزه تجربه سالها فعالیت در بخش دولتی و خصوصی این الزام را برای ما به وجود می آورد که باید به سمت تهیه و تنظیم یک برنامه جامع برای تحول تئاتر استان برویم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر این نکته که بقای نظام برنامه ریزی و فعالیت های آینده تئاتر استان درتدوین یک طرح مدون و مشخص است، افزود: تاکنون به دلیل تغییر مدیران  و سلیقه ای که در هر دوره اعمال می شود حوزه نمایش استان دچار فراز و فرودهایی شد؛ برای مقابله با این مشکل تدوین یک طرح مدون راه گشاست.

وی خواستار تعریفی مشخص از دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت نظام اجراهای نمایشی و صحنه ای هنر تئاتر شد.

 قندهاری در ادامه افزود: باید به سهم و روش همکاری و مشارکت گیری از سایر نهادهایی همچون شهرداری و آموزش و پرورش در حوزه تئاتر هم توجه شود.

وی از برگزاری نشست با جامعه تحصیلکردگان و گروه های هنری نمایش در آینده خبر داد و گفت: این نشست ها با هدف هم فکری و اتفاق نظر در حوزه تئاتر تشکیل می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که این جلسات به نوعی بازخوانی اقداماتی که تاکنون انجام شده به شمار می رود، افزود: در این نشست ها برنامه و اولویت های پیشنهادی که برای آینده تئاتر می توان متصور بود، مورد بحث قرار داده می شود.

وی در خاتمه در توضیح اینکه چرا نشست در سه سطح پیشکسوتان، تحصیلکردگان و گروه های هنری نمایش پیش بینی شده، اظهار کرد: تلاشمان بر این است تا از تمامی ظرفیت های این حوزه در قالب یک خرد جمعی استفاده شود چراکه مهمترین ضامن حسن انجام کار و پیگیری مطالبات آینده جامعه تئاتری در گرو مشارکت فکری آنان در نظام تصمیم سازی و سیاستگذاری این موضوع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار