معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس:
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از برنامه ریزی برای تدوین سند جامع و نقشه راه فعالیت های مقابله ای و پیشگیرانه با مواد مخدر در این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 21 January 2017
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از برنامه ریزی برای تدوین سند جامع و نقشه راه فعالیت های مقابله ای و پیشگیرانه با مواد مخدر در این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.

عبدالقدیر کریمی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، گفت: این سند توسط اتاق فکر این شورا که متشکل از کارشناسان ، صاحب نظران و اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی است، درحال تدوین می باشد.

وی افزود: امروز آسیب های اجتماعی بالاخص مواد مخدر از تهدیدهای جدی جامعه است که برای مقابله و پیشگیری از آن بایستی اقدامات کارشناسانه و واقع بینانه انجام شود.

کریمی با قدردانی از تلاش های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس، اضافه کرد: برای موفقیت در مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از همه ظرفیت ها در حوزه های مختلف بالاخص ورزش و تشکل های مردم نهاد استفاده شود.

وی با برشمردن برخی اقدامات شاخص انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس، تصریح کرد: توجه جدی به مباحث آموزشی و پیشگیرانه برای اقشار مختلف بالاخص بانوان، اجرای طرح شهید شوشتری در منطقه اسلام آباد و در اولویت نخست قرار دادن اقدامات آموزشی و پیشگیرانه توسط ادارات و نهادها از جمله این اقدامات است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، گفت: در 10 ماه گذشته افزون بر 101 کیلوگرم انواع موادمخدر توسط انتظامی و حدود سه کیلوگرم مواد مخدر نیز توسط مرزبانی دراین شهرستان کشف و ضبط شده است.

فرهاد شیبک افزود: کشف این مقدار موادمخدر با اجرای 100 طرح پاکسازی مناطق آلوده توسط انتظامی انجام شد و دستگیری یک هزار و 127 معتاد و خرده فروش و متلاشی شدن 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از نتایج آن است. 

وی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس در 10 جلسه قبلی خود 68 مصوبه داشته که بیشتر آن اجرایی شده و یا درحال انجام است و تنها 9 درصد مصوبات اجرایی نشده است.

شیبک از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به 627 معتاد بهبود یافته با هدف حرفه آموزی ایجاد اشتغال برای آنها، برگزاری کلاس های آموزشی، کشف و ضبط داروهای غیرمجاز به تعداد 27208 قلم از واحدهای عطاری و مراکز احتمالی فروش قرصهای شبه مخدر و ترامادول و اجرای طرح جمع آوری 182 عدد قلیان و 305 بسته تنباکو از کافه سنتی های گنبدکاووس را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی با مواد مخدر این شهرستان برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار