هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 21 January 2017
هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در هفته هفدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۶۶ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یوسف دهش با اسب عقاب صحرا (۲) زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب تیزپا یزدانی و محمد خوجملی با اسب دلدل طلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود که جواد آچاک با اسب کاپیتان هورس عنوان اول را به دست آورد و ابوطالب چاریزاده با اسب لتوس تاپ و نورمحمد بهادر با اسب مک لارن به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب گلدن استورم موفق به کسب مقام اول شد و پیمان قلرعطا با اسب دومینیک و نورمحمد بهادر با اسب چه گوارا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۰ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب پالرمو زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال دالیجه عطا با اسب ویمتو و جواد آچاک با اسب ویوا بوی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب ایلوسیو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب دبی پاشا و نورمحمد بهادر با اسب الدرادو نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عیدمحمد غراوی با اسب داز بهار موفق به کسب مقام اول شد و ابوطالب چاریزاده با اسب آی سارا و جواد آچاک با اسب گل آی (۲) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های هجدهم و نوزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، هفتم و هشتم بهمن ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار