معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بیش از 15 درصد از جمعیت استان در سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند.
کد خبر: ۳۶۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 19 January 2017
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بیش از 15 درصد از جمعیت استان در سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: طبق گزارش ها 410 هکتار سکونت گاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد که معتقدیم این رقم در حال حاضر بیش از این است و به دلیل اینکه بودجه ای که وزارت کشور در این خصوص به استان گلستان می دهد بر اساس همین ارقام است، بایستی آمار دقیق و به روز آن تهیه شود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: حاشیه نشینی یکی از 5 آسیب اجتماعی جدی است که می تواند ریشه بسیاری از آسیب های دیگر و حتی برخی از چالش های امنیتی باشد.

وی ادامه داد: بحث حاشیه نشینی مورد اهتمام هر سه قوه اجرایی، مقننه و قضاییه قرار دارد و در دولت تدبیر و امید بیش از 11 میلیون حاشیه نشین کشور تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در همین حاشیه شهر گرگان رشد حاشیه نشینی در سالهای اخیر کاملا قابل لمس بوده و اگر اقدامی برای جلوگیری از این معضل اجتماعی صورت نگیرد در سالهای بعد با  رشد چشمگیرآسیب های اجتماعی مواجه خواهیم بود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: مصوبات کارگروه اجتماعی و فرهنگی حتماً مورد اهتمام دستگاهها قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه دستگاهها باید به اجرای مصوبات پایبند باشند، اضافه کرد: چنانچه هر مصوبه ای در زمان خودش پیگیری و اجرایی شود بسیاری از مشکلات و معضلات پس از آن بوجود نمی آید.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مشکلات اقتصادی، شکاف بین نسلی و شکنندگی فضای سیاسی با توجه به نزدیک شده به ایام انتخابات، را سه چالش مهم  پیش روی کشور عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات همه باید دست به دست همدیگر داده و از همه ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

طهماسبی در پایان خواستار اهتمام هر چه بیشتر فرمانداران با موضوع سکونت گاههای غیررسمی و حاشیه نشینی در شهرها شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار