استاندار گلستان در حاشیه برنامهای که برای پاسخگویی مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان به درخواستهای مردم از طریق سامد برگزار شد، اظهار کرد: سامانه سامد بستر ارتباطی بین مردم و دولت است که یکی از بنیانگذاریهای بسیار ارزنده در راستای خدمتگذاری به مردم محسوب میشود.
دکترحسن صادقلو با اشاره به عملکرد خوب استان در زمینه سامانه سامد افزود: استان گلستان به عنوان برترین استان در عملکرد این سامانه مورد تقدیر نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان سامانه سامد عملکرد بسیار مناسب و چشمگیری داشته است به همین جهت این موضوع مستمرا توسط استانداری در حال پیگیری است.
دکتر صادقلو افزود: مقرر شده تا سه شنبه هر هفته یکی از مدیران کل دستگاههای اجرایی برای پاسخگویی مستقیم به مردم، پشت خط تلفنهای سامد حضور یابند.
وی کاهش رفتوآمد و هزینه مردم، تسریع در ارتباط مردم با مسئولان را از جمله فواید این سامانه برشمرد و گفت: پیگیریهای لازم برای تقویت این سامانه و رفع مشکلات آن در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذکر است باقری مدیر کل بازرسی ،ارزیابی عملکرد استانداری گلستان در این برنامه پاسخگویی از مراحل اجرایی پس از ثبت درخواست ها بیان کرد: اگر تقاضای مردم قابلیت مشاوره داشته باشد توسط کارشناسان پاسخگویی خواهد شد در غیر این صورت جهت ارجاع به دستگاه ذیربط منتقل خواهد شد .
سیستم سامد «سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت» شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت در سراسر کشور، با شماره تلفنی 111 است که آحاد ملت سربلند ایران، در هر جای میهن اسلامی عزیزمان میتوانند ایدهها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواستهای خود از دولت را با آن مطرح کنند.
به همین منظور سیستم سامد گلستان با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان گلستان و کارشناسان بخشهای مختلف مهارتی پاسخگوی مشکلات مردم در حوزه آموزشهای فنیوحرفه ای بود و شهروندان مستقیماً با تیرانداز مدیرکل این اداره کل ارتباط تلفنی برقرار کردند.
در ادامه مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان گفت : با توجه به گستردگی طیف مخاطبین آموزشی فنی وحرفه ای استان گلستان اعم از کار جویان ، روستاییان ، عشایر ، دانشجویان فارغ التحصیل، سربازان ، کارکنان بنگاه های اقتصادی و ... سامد فرصتی مغتنم در راستای خدمت رسانی به مردم می باشد .
وی افزود : صرفه جویی در وقت و هزینه مردم ، تسریع در امور ، کاهش ایاب و ذهاب از جمله مزایای سیستم سامد می باشد .
وی افزود: سیستم سامد امروز پاسخگوی مردم در حوزه های مختلفی نظیر آموزشگاههای آزاد ، مراکز دولتی ، آزمون ، فعالیت های مختلف حوزه اداری و ... بود .
تیرانداز تصریح کرد : مقرر گردید پس از درج آمار تماس ها در سامانه سامد مراحل پیگیری و پاسخ در کمتر از یک هفته انجام می پذیرد.
شایان ذکر اینکه بیش از 570 مکالمه تلفنی از اقصی نقاط استان گلستان در موضوعات مختلف آموزشهای مهارتی صورت پذیرفت.