آیت الله نورمفیدی:
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با همت مسئولان جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان امیدوارم ساخت بیمارستان هزار تختخوابی گرگان و 800 تختخوابی گنبد تسریع شود.
کد خبر: ۳۶۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 16 January 2017
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با همت مسئولان جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان امیدوارم ساخت بیمارستان هزار  تختخوابی گرگان و 800 تختخوابی گنبد تسریع شود.
به گزارش تابناک گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با رییس  جدید و معاونین دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: امیدوارم بتوانید در پیشرفت های کمی و کیفی دانشگاه و هم در خدمت به بیماران موفق باشید.

وی با بیان این که سعی کنید همیشه از بهترین ها استفاده کنید، اضافه کرد: امیدوارم دکتر هاشمی هم بماند. ایشان در سفر به گرگان می گفت که بنا ندارم بمانم و من هم گفتم اگراولاد پیغمبر هستید مشکلات نباید شما را کنار بگذارد.
وی تصریح کرد: 

وی تصریح کرد: در گذشته علوم را به دو بخش علم ادیان و علم ابدان تقسیم می کردند که علم ابدان همان پزشکی و مربوط به طبابت و سلامتی بدن بود.
وی با بیان این که علم پزشکی از گذشته در کنار علوم دینی قرار داشته، گفت: این نشانه اهمیت انسان در نزد خدا و اولیاء دین است زیرا در هم عالمان دین و هم پزشکان در مسیر سعادت انسان ها هستند.
وی با بیان این که برای عالمان دین خصوصیات و شرایطی در نظر گرفته شده است، افزود: کنترل و خودداری از برخی کارها، حفاظت از دین خدا، مخالفت با هوای نفس و اطاعت از فرمان خدا شرایطی است که برای عالمان دینی در نظر گرفته شده است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: پزشکان چون در خدمت انسان ها هستند، مخاطب آن ها انسان است و مستقیم با انسان سر و کار دارند. به همین دلیل همانطور که درباره عالم دینی شرایطی وجود دارد، برای پزشک هم شرایطی وجود دارد.
وی اظهار کرد: اگر بیمار یک پزشک را به عنوان کاسب‌کار ببیند و احساس کند تمام فکر پزشک درآمد است، تصور جامعه نسبت به پزشکی منفی می شود لذا بیمار باید پزشک را معالج خود بداند و او را کسی بداند که سعی و تلاش می کند تا بیماری او را بر طرف کند.
آیت الله نورمفیدی برخورد پزشک با بیمار را عامل بسیار موثری در روحیه بیمار دانست و گفت: در بعضی روایات اسلامی داریم که هرجامعه ای به سه چیز نیازمند است که عالم دین فهم و اهل تقوا، پزشکی که مهارت دارد و مورد اعتماد مردم باشد و امیر خیرخواه مردم را شامل می شود.
وی با بیان این که در مورد پزشک، مهارت و مورد اعتماد بودن تاکید شده است، تصریح کرد: مسئولیت امانت است و باید قدر آن را دانست. انتظار از پزشکان این است که نسبت به مخاطبان خود با محبت باشند و به عنوان خدمت به انسان ها و نجات دادن یک انسان از گرفتاریی که دچار شده فعالیت کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که قومیت بندی و این شهرو آن شهر به کار لطمه می کند، اظهار کرد: همین که کار در مسیر خودش باشد پیشرفت ایجاد می کند.
وی با تاکید بر این که باید مبنا را توانمندی افراد گذاشت نه این که کدام فرد با ما است و کدام یک از حزب دیگر، خاطرنشان کرد: مهم این است که توانمندی افراد مبنا قرار داد و این مسیر را همیشه حفظ کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار