دکتر نورقلی پور مطرح کرد:
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از کالاهایی که از چین وارد کشور می شوند، قابلیت تولید در داخل با کیفیت بهتر را دارند.
کد خبر: ۳۵۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 11 January 2017
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از کالاهایی که از چین وارد کشور می شوند، قابلیت تولید در داخل با کیفیت بهتر را دارند.

رامین نورقلی پور در گفت وگو باخبرنگاران با اشاره به عرضه کالاهای چینی در بازار گفت: کالای چینی در خود بازارچین ،دارای استانداردهای مختلفی است به این معنا که بخشی از این کالاها از استاندارد کیفی بازار اروپا برخوردار بوده و بخشی دیگر نیز همراه با استانداردهای بازار آمریکا و استرالیا است و با کیفیت های مختلفی در سطح دنیا ارائه می شود.

ارتقای سطح استانداردهای واردات کالا روی بازار داخلی تاثیر می گذارد

نماینده مردم کردکوی،بندر ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نوع تقاضایی که در بازار ایران وجود دارد،افزود:از میان کالاهای چینی،کالاهایی با نازل ترین کیفیت وارد کشور می شود.

واردات کالای چینی با لِیبل وطنی!

وی تصریح کرد:در بخش دیگری از تقاضای بازار برای ورود کالا از چین به داخل کشور شاهد کالاهایی هستیم که کاملا در کشور تولید شده و یا توان تولید آن وجود دارد،همچنین بخشی دیگر از کالاهای چینی که وارد می شود کالایی است که قبلا تولید شده اما در حال حاضر تولید نمی شود و امکان تولید آن به دلیل مسائل رقابتی وجود ندارد،از این رو تجار سفارش کالای مشابه در چین را ترجیح می دهند که بعضا این کالاها که عمدتا ساخت چین است با لِیبل و لوگوهای فارسی و شرکت های داخلی وارد کشور می شود.

نورقلی پور با شاره به اینکه در مورد کیفیت کالاها باید گفت که واردکنندگان بر اساس نیاز بازار کالا وارد می کنند،خاطرنشان کرد:از سوی دیگر،در مبادی ورودی استانداردهای لازم برای ورود کالا اعمال نمی شود در حالی که اگر بتوانیم سطح استانداردهای خود را ارتقاء داده و قاچاق را کنترل کنیم ،قطعا می توانیم روی بخشی از بازار تاثیرگذار باشیم.

نوسازی و به روزکردن ساز و کارهای گمرک برای پیش گیری از قاچاق

این نماینده مجلس تاکید کرد:در حال حاضر موضوع مبارزه و جلوگیری از قاچاق کالا بحث بسیار مهمی در مجلس است و ما به دنبال راهکارهایی برای کاهش حجم کالای قاچاق در کشورهستیم که در این موضوع شاهد نوسازی و به روزکردن ساز و کارهای گمرک برای پیش گیری از قاچاق نیز هستیم.

نماینده مردم کردکوی،بندر ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:واقعیتی که وجود دارد این است که بسیاری از کالاهای چینی که در بازار شاهد عرضه آن هستیم ،از مبادی رسمی وارد کشور می شود که دلیل عمده آن پائین بودن استانداردهای ما برای ورود کالا است  و به نظر می رسد که نظارت کافی بر آن وجود ندارد و این کالاها بدون حساب و کتاب وارد می شوند.

نورقلی پور تاکید کرد:در اینکه ورود و عرضه کالای چینی در بازار ضربات جبران ناپذیری به بدنه تولید کشور وارد می کند،هیچ تردیدی وجود ندارد و ما در این پروسه خود را مقصر می دانیم، هرچند که عوامل خارجی و تحریم ها قطعا نقش بسیار مهمی در این موضوع داشته اند؛ولی ما نیز باعث گران بودن تولید نهایی داخلی شده ایم.

وی تصریح کرد:بسیاری از کالاهایی که از چین وارد کشور می شود، قابلیت تولید در داخل با کیفیت های بسیار بهتر را دارند؛اما متاسفانه تولیدات ما گران تمام می شود و خریداران در داخل کشور نیز به دنبال قیمت پایین تر هستند که مجموع این عوامل دست به دست هم داده تا روز به روز در عرصه های مختلف،از کوچک ترین کالا گرفته تا کالاهای سنگین مثل خودرو پذیرای کالای چینی باشیم.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گسترش روابط سیاسی با چین یکی از دلایل دیگر است که ما را به سمت کالای چینی ترغیب کرده است،افزود:در رابطه با گسترش روابط سیاسی- اقتصادی دوکشور هیچ تردیدی وجود ندارد و باید انجام شود،اما مهم این است ما از چین کالایی وارد کنیم که حائز استانداردهای لازم باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار