امام جمعه گنبدکاووس:
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با عرض تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیت این عالم ربانی، بزرگ، فرهیخته و مبارز انقلاب اسلامی را شخصیتی کامل و جامع دانست.
کد خبر: ۳۵۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 11 January 2017
 امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با عرض تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیت این عالم ربانی، بزرگ، فرهیخته و مبارز انقلاب اسلامی را شخصیتی کامل و جامع دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: آیت الله هاشمی از ارکان اصلی رهبری در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب و نیز بازوی توانمند امام و رهبری در انجام مسئولیت ها و خدمتگزاری بود.
وی با اشاره به شخصیت تشکیلاتی آیت الله هاشمی، گفت: وی به کار تشکیلاتی و حزبی اعتقاد داشت و در راه اندازی تشکیلاتی چون حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز تهران و قم نقش تاثیرگذار داشت.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: در کنار انجام کارهای تشکیلاتی، راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور درمدیریت های کلان کشور از ایشان شخصیتی کامل، جامع و بزرگ ساخته بود.
وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی انصافا از وزنه های تعادل بخشی به جامعه بودند و باهوش و درایت ویژه ای که داشت و تحلیل هایی که ازمسائل داخلی و جهانی و پیش بینی پیروزی درجنگ هشت ساله ارائه می داد، تکیه گاهی مطمئن برای رزمندگان و مسئولان بود.
امام جمعه گنبدکاووس، یادآور شد: وی با تحمل همه سختی ها و مشکلات ناشی از کارها و مسئولیت ها، هیچ گاه وظایف خود در لباس روحانیت را نیز فراموش نکرد و با منبر رفتن ها، کتاب نوشتن ها و ضدیت با استبداد و استعمار پیشگام بود.
حجت الاسلام ترابی بااشاره به تالیف کتاب 'امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار' و کتاب 'سرگذشت فلسطین' که درحمایت از مردم مظلوم فلسطین توسط آیت الله هاشمی، گفت: این دو کتاب از بهترین و شیرین ترین تالیفات ایشان است.
وی به خطبه های آیت الله هاشمی نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از خطبه های ایشان در نمازجمعه به اندازه یک عملیات نظامی برای رزمندگان و مردم روحیه بخش بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار