استاندار گلستان:
استاندار گلستان اقدامات بانک ها در زمینه رونق تولید را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: بانک ها در زمینه پشتیبانی از سرمایه گذار و جذب سرمایه در استان نقشی اساسی دارند و همراهی آنها در اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی در مجموع مناسب بوده است.
کد خبر: ۳۵۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 11 January 2017
استاندار گلستان اقدامات بانک ها در زمینه رونق تولید را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: بانک ها در زمینه پشتیبانی از سرمایه گذار و جذب سرمایه در استان نقشی اساسی دارند و همراهی آنها در اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی در مجموع مناسب بوده است.
 دکتر حسن صادقلو در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به تشکیل پنجره واحد تصریح کرد: فلسفه تشکیل این پنجره واحد، تسهیل در تاسیس بنگاه های سرمایه گذاری و جذب سرمایه در استان است.
وی با بیان کم کاری برخی بانک ها در پرداخت و عدم همکاری در حوزه وام های رفع موانع تولید، گفت: مصوبات این کارگروه براساس و پایه قانون است و دولت بنا دارد با رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد زمینه های رشد اشتغال در جامعه را فراهم آورد.
استاندار گلستان یادآور شد: اگر به بخشی از واحدها تسهیلات پرداخت نشده باید دلیل و مستندات ارائه شود و بانک ها به واحدهایی که مسیر دریافت وام را طی کرده اند، کمک کنند.
همچنین در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع مواد تولید ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از بانک های ملت و صادرات خواست با توجه به منابع خوبی که در اختیار دارند به رونق صنعت استان کمک کنند و خاطر نشان کرد: هم اینک سرعت پرداخت وام های رفع موانع تولید کند بوده و گره گشای حل مشکل این واحدها نیست.
حسینقلی قوانلو تصریح کرد: سهم گلستان از محل منابع رونق تولید 2.6 درصد کل کشور بوده که از ابتدای اجرای این طرح با توجه به اعلام نیازها حدود پنج درصد و بیشتر از سهم مصوب جذب شده اما در این مسیر سرعت کند پرداخت ها نگران کننده است.
به گفته وی؛ در شهریور و آبان سال جاری بیشترین پرداختی این تسهیلات در قالب 80 مورد و به میزان یکهزار و 250 میلیارد ریال در استان تحقق یافت و کمترین میزان پرداختی مربوط به آذر و دی ماه و کمتر از 200میلیارد ریال بوده است.
قوانلو در ادامه گلستان را در جذب تسهیلات رونق تولید ششم کشور و با پرداخت 6هزار و 180 میلیارد ریال به 550 واحد دارای رتبه هشتم بیان کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان به 314 واحد به ارزش سه هزار و 840 میلیارد ریال پرداخت از این محل انجام و 236 واحد هم به صورت مستقیم به ارزش 2 هزار و 340 میلیارد ریال وام دریافت کرده اند.
وی تصریح کرد: تاکنون از 102 واحد که این تسهیلات را دریافت کرده اند ، بازرسی انجام که در این واحدها 759 اشتغال جدید ایجاد شده است.
به گفته وی؛ همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 83 طرح صنعتی با ظرفیت اشتغالزائی 800 نفر افتتاح و برای 1600 نفر اشتغال ایجاد شد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار