استاندار گلستان:
استاندار گلستان با تاکید بر اهتمام مدیران دستگاه های اجرای جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری، اظهار کرد: تسریع در اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری نقش اساسی در توسعه استان دارد و این مهم نقش به سزایی در رونق استان خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 08 January 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهتمام مدیران دستگاه های اجرای جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری، اظهار کرد: تسریع در اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری نقش اساسی در توسعه استان دارد و این مهم نقش به سزایی در رونق استان خواهد داشت.

دکتر حسن صادقلو در جلسه بازنگری و عملیاتی نمودن سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری استان، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در این خطه شمالی باید با اولویت سه محور کشاورزی، صنعت و گردشگری مد باشد و هر مانعی در این مسیر تا پایان هفته جاری باید مکتوب و گزارش شود.
وی با بیان اینکه گلستان از فرصت های بکر برای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف برخوردار است،تصریح کرد: اکنون تدوین و عمل به نقشه راه سرمایه گذاری در استان برای استفاده بهینه از فرصت ها جزء ضروریات محسوب می شود.
استاندار یادآور شد: فعال کردن دوباره طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در گلستان با در نظر گرفتن آسان سازی ارایه تسهیلات به سرمایه گذار و همراه کردن دستگاه های مرتبط و نظارت دقیق در عملیاتی شدن خدمات می تواند جذب سرمایه گذار و ثمر بخشی آن را دوچندان کند.
دکتر صادقلو به مسئولان دستگاه های عضو ستاد سرمایه گذاری استان خاطر نشان کرد: موانع قانونی در جذب سرمایه گذار و عملیاتی شدن طرح ها در استان توسط هر دستگاه به دقت بررسی و راهکار آسان سازی آن را به ستاد ارایه دهند.
همچنین در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر کمیته سرمایه گذاری گلستان نیز با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار برای رشد اقتصادی استان گفت: تشکیل و فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری در منطقه ضروری است زیرا علاوه بر آسان سازی ارایه خدمات به سرمایه گذار، در شتاب دادن دستگاه به فرایند سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.
داوود طبرسا به طرح های آماده جذب سرمایه گذاری در گلستان اشاره کرد و افزود: اکنون 29 طرح تحول زا در بخش های مختلف برای جذب سرمایه گذار تهیه و به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است.
وی گفت: این تعداد طرح به سازمان مرکزی سرمایه گذاری نیز ارسال شده تا در جذب صاحبان سرمایه برای استان تسهیل شود.
وی همچنین از تهیه طرحی در قالب تور مجازی در گلستان برای معرفی به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: تاکنون در قالب این طرح 100 نقطه گردشگری، کشاورزی و صنعتی استان شناسایی شده است.
وی از مسئولان دستگاه های عضو ستاد سرمایه گذاری استان درخواست کرد: در تکمیل طرح تور مجازی استان برای جذب سرمایه گذار همکاری بیشتری داشته باشند.
دبیر ستاد سرمایه گذاری گلستان به تهیه کتاب فرصت ها و ظرفیت های استان با 475 صفحه اشاره کرد و گفت: تمام اطلاعات فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری گلستان تهیه و به زیر چاپ رفته است.
در این نشست اعضای ستاد سرمایه گذاری گلستان در خصوص توجه به تبلیغات در جذب سرمایه گذار، کنار گذاشتن سلیقه ها، استفاده از ظرفیت مشاوران سایر استان ها، استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی، حذف تشریفات زاید اداری و کوتاه کردن زمان پاسخگویی به مکاتبات و بروز رسانی مطالب طرح ها برای جذب سرمایه گذاران راهکارهایی ارایه دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار