مدیرکل بهزیستی استان:
مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه مراسم بازدید از کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گرگان از وجود 150 عنوان کتاب بریل 6 هزار کتاب گویا و 4 نشریه تخصصی ویژه نابینایان در این کتابخانه خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 04 January 2017
مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه مراسم بازدید از کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گرگان از وجود 150 عنوان کتاب بریل، 6 هزار کتاب گویا و 4 نشریه تخصصی ویژه نابینایان در این کتابخانه خبر داد.

 دکتر غفاری در این بازدید که به اتفاق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط خوبی که برای مطالعه نابینایان و کم بینایان استان در این کتابخانه فراهم شده است هنوز تا رسیدن به سطح مطلوب و ایده آل فاصله داریم.

 وی با اشاره به اینکه دستیابی به کتابخانه مخصوص روشن دلان نیاز به وجود فضایی مشخص و خاص دارد، افزود: مناسب سازی فضای کتابخانه و اطراف آن، تهیه چاپگر و ارتقاء منابع و کتابهای تخصصی را از جمله اقدامات و برنامه های پیش رو برای ارتقاء و تجهیز این کتابخانه می باشد.

 ایشان در ادامه یادآوری نمود: بیش از 7500 نابینا و کم بینا در سطح استان وجود دارد که 1500 نفر از این عزیزان در کتابخانه «میرفندرکی» گرگان و کتابخانه «مختوم قلی فراغی» گنبد در بخش نابینایان عضو هستند و از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند.

 مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: هزینه انتشار یک کتاب به خط بریل به سبب کاغذ مخصوص آن و گران بودنش هزینه‌بر است و معمولا"ناشران زیادی برای این کار وجود ندارد و به سبب نداشتن ناشر و ویراستار با محدودیت منابع  و تعداد کتاب روبرو هستیم .

 وی با اشاره به لزوم یکسان سازی فرصت ها برای معلولین در جهت توانمندسازی آنان افزود: ضمن اینکه تمامی مددجویان تحت پوشش می توانند بصورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی استان شوند، به منظور خدمات رسانی بیشتر به روشن دلان استان، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان، چاپگر بریل تهیه خواهیم نمود تا بتوانیم قسمتی از نیاز این عزیزان را مرتفع سازیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار