استاندار گلستان در جشنواره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان زمینه ساز رشد مشارکت اجتماعی در استان هستند و در طول دولت تدبیر و امید میزان مشارکت اجتماعی کشاورزان از 34 به 39 درصد در گلستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 04 January 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان زمینه ساز رشد مشارکت اجتماعی در استان هستند و در طول دولت تدبیر و امید میزان مشارکت اجتماعی کشاورزان از 34 به 39 درصد در گلستان افزایش یافته است.

دکتر حسن صادقلو در سی و یکمین جشنواره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان،ضمن تقدیر از زحمات کشاورزان، تصریح کرد: کشاورزان نقش مهمی در امنیت و خصوصاً امنیت غذایی جامعه دارند و رشد کشاورزی ارگانیک می تواند سلامت غذایی را افزایش دهد.

وی با بیان تعبیر امام علی (ع)، که می فرمایند کشاورزان میزبانان جهان هستند، گفت: زحمات کشاورزان در قالب محصولات آنها خود نمایی می کند و آنان با کریمانه ترین روش پذیرای مردم هستند.

وی با اشاره به تاثیرات بخش کشاورزی، یادآور شد: کشاورزان در توسعه، تولید مواد خام اولیه صنایع، تغییرات جامعه، تامین نهاده ها،نیروی کار، مصرف تولیدات چرخه صنعت و ارزآوری برای کشور نقشی اساسی دارند.

استاندار گلستان تحول در مدیریت کشاورزی را پراهمیت دانست و افزود: مدیریت جهادی و تسلط به علم و فن آوری دو عاملی است که موجب تحول در مدیریت کشاورزی می شود.

دکتر صادقلو با اشاره به 49 درصد جمعیت استان که در روستاها ساکن هستند، خاطر نشان کرد: ایجاد در آمد پایدار در روستاها با استفاده از دانش بومی و ایجاد بنگاه های اقتصادی با استفاده از تکنولوژی روز می تواند موجب رشد و ارتقا روستاهای استان شود.

وی خواستار ایجاد تشکیلات واحد صادراتی شد و افزود: نباید هر کس به تنهایی تلاش در صادرات محصول خود داشته باشد بلکه با توجه به پیچیدگی صادرات باید در قالب یک تشکیلات واحد این امر صورت پذیرد.

همچنین در این مراسم تقدیر از نمونه های بخش کشاورزی استان، نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر دانش بنیانی در کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی باید بر اساس علم روز حرکت کند و اگر همچون گذشته حرکت کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

آیت ا... نورمفیدی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را بسیار پراهمیت دانست و تصریح کرد: توجه به جغرافیای کشاورزی و اینکه در خاک و آب و هوای جای جای استان چه محصولاتی استعداد کشت دارند مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه گرگان، خاطر نشان کرد: شالیکاری کشت مرتبط با استان گلستان نیست و کشت آن در استان از 6-7 هزار هکتار در گذشته به 80 هزار هکتار در حال حاضر و با استفاده از آبها زیر زمینی افزایش یافته که این مسئله نقش مهمی در شوری خاک استان داشته است.

وی افزود: کشاورزان نمونه باید دستاورهای خود را به دیگران منتقل کنند و توجه داشته باشید که امروز سرمایه گذاری و تولید مصداق عمل صالح در جامعه هستند.

لازم به ذکر است در این مراسم معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در دولت تدبیر و امید به سیاست های سخت گیرانه و پایداری توجه و پافشاری ویژه ای صورت گرفت.

عباس کشاورز تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با اتخاذ این سیایت های سخت گیرانه خصوصا در منابع آب توانست در طول 3 سال گذشته، 20 درصد افزایش بهره وری در منابع آب داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح وزارت جهاد کشاورزی، گفت: توجه به مباحث بذر، کمک به انتقال تکنولوژی، بهسازی ماشین آلات و بهبود وضعیت کود از مهمترین اقدامات صورت گرفته بوده است.

لازم به ذکر است در سی و یکمین جشنواره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان از 44 کشاورز نمونه گلستان تقدیر به عمل آمد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار