فرماندار قائمشهر گفت که با توجه به حجم گسترده استفاده از گاز ، سه شنبه این هفته شهروندان قائمشهری با افت فشار گاز مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۳۴۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 26 December 2016
ایرنا ، مهدی محمدی روز یکشنبه در جلسه کمیته بحران در این شهرستان ، افزود : با توجه به اینکه در دوشنبه هفته آینده با شرایط بحرانی کاهش دما مواجه خواهیم شد بهتر است که صنایع تولیدی برای جلوگیری از مشکل افت فشار گاز ، سوخت دوم را جایگزین کنند.
وی همچنین با بیان اینکه واحدهای خبازی استفاده از کپسول گاز مایع را در دستور کار خود قرار دهند ، ادامه داد : اگر این واحدها استفاده از کپسول گاز را اولویت کارشان قرار ندهند ما چاره ای جز قطع گاز آنها نخواهیم داشت.
 
فرماندار قائمشهر با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی ، صنایع پرمصرف با رفتن به شرکت ملی نفت نسبت به تامین سوخت خود اقدام کنند ، گفت : به طور قطع دوشنبه هفته آینده برای کاهش افت فشار گاز مصارف خانگی ، گاز این واحدهای صنعتی قطع خواهد شد تا خانواده ها با مشکل قطعی گاز مواجه نشوند.
محمدی همچنین با اشاره به اینکه بهتر است خانواده ها در منزل خود پوشیدن لباس گرم را در دستور کار قرار دهند ، افزود : با توجه به اینکه میزان قبض برق در زمستان کمتر از قبض گاز برای شهروندان ارسال می شود ، بنا بر این بهتر است برخی از خانواده هایی که در خانه هایشان وسایل گرمازای برقی دارند ، استفاده از بخاری گازی را کم و به جای آن از وسایل گرمازای برقی استفاده کنند.
 
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت قائمشهر هم در این جلسه گفت که در جلسه آرد و نان شهرستان مقرر شد تا واحدهای خبازی نسبت به دوگانه سوز کردن نانوایی هایشان اقدام کنند که اگر این کار انجام نشود سهمیه آرد انان قطع خواهد شد.
محمدد مهدی شیرخانی افزود: کارشناسان اداره صنعت و معدن تا پایان این هفته از واحدهای نانوایی شهرستان بازدید به عمل می آورند و اگر آنها نسبت به سوخت دوم اقدام نکرده باشند به طور حتم کل سهمیه آرد آنها را قطع خواهیم کرد.
در این جلسه همچنین مقرر شد تا طرح خادمین هلال احمر با همکاری مدیریت بحران استان و هلال احمر راه اندازی شود. همچنین قرار شد تا 10 پکیج توسط هلال احمر آماده شود و تیم ها با رفتن به خانه های شهروندان آنان را مجاب به استفاده از شعله کم بخاری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار