مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با وجود ادامه داشتن برداشت سویا از سوی کشاورزان گلستانی، استان رتبه نخست کشوری خرید تضمینی این محصول را با خرید 78هزار و 700تن کسب کرد.
کد خبر: ۳۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 11 December 2016
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با وجود ادامه داشتن برداشت سویا از سوی کشاورزان گلستانی، استان رتبه نخست کشوری خرید تضمینی این محصول را با خرید 78هزار و 700تن کسب کرد.

حمیدرضا علی محمدی اظهار داشت: این میزان سویا از آبان سال جاری تاکنون در قالب 195 هزار محموله به مراکز خرید در استان تحویل شده است.

وی با بیان این که خرید تضمینی سویا از کشاورزان استان با فعال نگه داشتن 22 مرکز تا سی ام دی ماه سال جاری ادامه دارد، گفت: کشاورزان سویای تولیدی را می توانند تا پایان این فرصت به مراکز خرید تحویل دهند.

امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا با لحاظ افت دو درصد ناخالصی و 12درصد رطوبت، 22 هزار و 655 ریال تعیین شده است.

علی محمدی در خصوص پرداخت بهای سویای کشاورزان تصریح کرد: تاکنون یکهزار و 586 میلیارد ریال معادل 94 درصد بهای سویای تحویلی به شماره حساب معرفی شده از سوی کشاورزان واریز شده است.

طبق آمار جهادکشاورزی گلستان، امسال در سطح 34 هزار و 452 هکتار از زمین های استان سویا کشت شده است، پیش بینی اولیه کارشناسان این سازمان برداشت 68 هزار و 429 تن محصول بود که هم اینک افزایش یافته است.

سویا بیشترین میزان پروتئین را در بین دانه ها روغنی داراست و بعد از روغن گیری بهترین غذا برای طیور محسوب می شود.

کشت سویا را در استان گلستان می توان بلافاصله بعد از برداشت گندم (خردادماه) و بدون نیاز به شخم مجدد به طور مستقیم در زمین انجام داد و بعد از 90 روز هم محصول را برداشت کرد.

استان گلستان با افزون بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات زراعی از جمله گندم، جو و دانه های روغنی در کشور به شمارمی رود.

گلستان یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت وجود دارد که 49 درصد آنان روستایی و به حرفه کشاورزی اشتغال دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار