مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در آيين اختتاميه هفته ملي كودك:
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان ضمن استقبال از تشكيل و راه اندازي كارگروه كودك و نوجوان، آمادگي مجموعه خود را جهت برگزاري نشست هاي تخصصي در اين حوزه اعلام كرد.
کد خبر: ۳۱۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 17 October 2016
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان ضمن استقبال از پيشنهاد كانون پرورش فكري در خصوص تشكيل و راه اندازي كارگروه كودك و نوجوان، آمادگي مجموعه خود را جهت برگزاري نشست هاي تخصصي در اين حوزه اعلام كرد.

در مراسم اختتاميه هفته ملي كودك كه با حضور پرشور كودكان و نوجوانان و برخي از مسئولين استاني برگزار شد، عبدالرضا چراغعلي مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان ضمن استقبال از پيشنهاد كانون پرورش فكري در خصوص تشكيل و راه اندازي كارگروه كودك و نوجوان، آمادگي مجموعه خود را جهت برگزاري نشست هاي تخصصي در اين حوزه اعلام كرده و رسيدگي به مسائل و موضوعات مربوط به حوزه كودك و نوجوان را اولويت اين نشست ها دانست.

چراغعلي ضمن تقدير از عملكرد مجموعه كانون به عنوان تنها نهاد تخصصي غني سازي مطلوب اوقات فراغت كودكان و نوجوانان در قالب فعاليت هاي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و مذهبي، از كودكان به عنوان سرمايه هاي اصلي جامعه نام برده و بيان داشت: هفته ملي كودك امسال به دليل هم زماني با دهه اول ماه محرم از حال و هواي معنوي خاصي برخوردار بوده و تلاش گرديد تا به همه كودكان به ويژه مناطق روستايي و حاشيه شهر توجه جدي شود.

وی توجه به نيازها و مسائل اساسي كودكان را از دغدغه هاي اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي دانسته و تصريح كرد: به منظور پاسخ گويي به نيازهاي كودكان و در قالب كارگروه تخصصي كودك و نوجوان براي تحقق خواسته هاي كودكان تلاش مضاعفي صورت خواهد گرفت.

هم چنين در اين مراسم عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري گلستان با اشاره به اهميت كودكان و ضرورت توجه به آن ها بيان داشت:كودكان نيازمند آشتي، صلح و دوستي اند و اين هفته تنها بهانه اي است كه مسئولين و خانواده ها در طول سال به نيازها و مسائل اساسي كودكان توجه نموده و براي دوران كودكي اهميت بيشتري قائل شوند.

مديركل كانون گفت: هفته ملي كودك امسال متقارن شده با دهه اول ماه محرم، ماهي كه به شهداي كربلا، شهداي ايران زمين و مدافع حرم تعلق داشته و بر ماست كه پاسدار حريم خون شهدا باشيم.

وی از كربلا به عنوان مدرسه عشق و محبت و كانون ادب نام برده افزود: نقش كودكان و نوجوانان در حماسه آفريني و تاريخ سازي عرصه كربلا بسيار پر رنگ بود و امام حسين (ع) و ياران با وفایش هم با گفتار و هم با رفتارشان مفهوم زندگي و چگونه مردن را به انسان ها آموختند.

وي الگوپذيري از رفتار ديگران را از ويژگي هاي گروه سني كودك و نوجوان برشمرده تصريح كرد: كودكان و نوجوانان حماسه كربلا با رشادت ها و شهادتشان خود الگوي ديگران شدند و ولايت پذيري، عشق به شهادت و مرگ را شيرين تر از عسل ديدن، شجاعت و شهامت، رعايت ادب و احترام به بزرگ ترها، توجه به نماز اول وقت و ارتباط با خدا و وفاداري را به همه جهانيان آموختند.

مديركل كانون ضمن مهم خواندن دوران كودكي از مسئولين استاني خواست تا نگاه مهربان، سلام گرم و لبخند صميمانه خود را از كودكان دريغ نكنند و وقت بيشتري را به حوزه كودك اختصاص دهند.

قرائت بيانيه هفته ملي كودك توسط عضو نوجوان، قصه گويي مربي ادبي مكاتبه اي با موضوع دفاع مقدس، اجراي تعزيه توسط اعضاي نوجوان مركز شماره دو گرگان، اهداي 300 جلدكتاب و لوح تقدير به مديران مدارس نهال انقلاب، امام و فضيلت كه بيشترين تعامل را با مراكز فرهنگي هنري كانون داشته اند و هم چنين تجليل از فرزندان شهداي مدافع حرم و مربي و اعضاي گروه تعزيه از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.

مراسم اختتاميه هفته ملي كودك با حضور كودكان و نوجوانان، مديران و معلمان و جمعي از مسئولين استاني در مركز فرهنگي هنري گرگان برگزار گرديد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار